Wat zijn de 5b's in communicatie met kinderen?

In een gesprek over communicatie met kinderen zijn de "5b's" aanbod gekomen. Maar ik weet niet meer wat de 5 b's net waren. Het gesprek is al een tijd geleden en ik kan de mevrouw niet bereiken. Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Na het bereiken [eerste B] van de doelgroep moet met een inhoudelijk interessant aanbod beweging [tweede B] veroorzaakt worden. De klant wordt bewogen tot aankoop over te gaan. Na aankoop volgt bezorgen [derde B], de levering van product of dienst.

Het rendement van dit proces is traditioneel laag. Het omzetten van bereik naar bewegen wordt conversie genoemd. Hierbij wordt/is de klant overtuigd om tot aankoop over te gaan. De conversie op bereik is voor veel ondernemingen een uitdaging.

Online en mobiele kanalen zijn goed geschikt om klant-interactie vorm te geven. Echter in welke vorm en welke relatie met de bestaande middelen is vaak een vraagstuk. Om structuur te bieden en toepassing doelmatig te vertalen is in 2007 het 5B-model ontwikkelt.

Klantrendement vergroten door twee extra B’s

Met twee extra B’s : Betrekken en Behouden kan het rendement worden vergroot. Door interactie met klant wordt behoefte duidelijk en zorgen tevreden klanten voor positieve (en negatieve) terugkoppeling aan het bedrijf, maar vooral ook de doelgroep.

-----------------------------------

Bovenstaande komt voor op een site voor klanten.
Dit soort modellen zijn voor meerdere dingen te gebruiken, zo ook voor kinderen.

http://scherpeblik.wordpress.com/over-scherpe-blik/klantrendement/5b-model/
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit waren niet de b's waar ze het over had. Het was een theorie die rechtstreeks met communicatie met kinderen te maken had... Wel bedankt voor je uitgebreide uitleg :).
Kristal
10 jaar geleden
?
Het ging toch niet over een verkoopadvies.
Thecis
10 jaar geleden
Zie laatste 2 regels: Bovenstaande komt voor op een site voor klanten.
Dit soort modellen zijn voor meerdere dingen te gebruiken, zo ook voor kinderen. Ik weet dat het niet voor verkoopadvies was, maar de modellen zijn natuurlijk vaak over te dragen op verschillende situaties.
Dus wanneer je iets beter leest, dan had je het gezien ;-)
Kristal
10 jaar geleden
Nou, ik lees het beter en zie het nog niet. Dus vraag ik je om jouw 5B's even uit te willen leggen vanuit het "kindermodel". :) Dan ben ik namelijk toch heel benieuwd of dat overeenkomt met de 5B's waar Julie eigenlijk op doelt.
Thecis
10 jaar geleden
5 B's:
- Bereiken
- Beweging (ook wel bekend als handelen)
- Bezorgen
- Betrekken
- Behouden Voor de verkooppraat heeft bezorgen een andere betekenis en in directe communicatie met kinderen zou ik bezorgen (zorgen dat de boodschap aankomt) omdraaien met bewegen (handelen). In het kort.
1. Je moet kinderen kunnen bereiken. Kan je ze op hun level tegemoet treden.
2.. Wanneer je toegang hebt, kan je de boodschap ook overbrengen
3. Nadat de boodschap is overgebracht, kunnen de kinderen er ook naar handelen.
4. Dit is iets voor tijdens de vorige 3 stappen. Kinderen zijn snel afgeleid, kan je ze tijdens de boodschap ook bij je boodschap houden. Dit is een hele andere manier van handelen van bij volwassenen.
5. Kunnen kinderen het overgebrachte ook met zich meenemen voor latere situaties. Excuus als de parallel niet direct duidelijk was. Wat betreft het laaste punt, ik ben bang dat alleen Julie kan beoordelen of dit daadwerkelijk hetgeen was waarop ze doelde. No offence, just plain facts.
Kristal
10 jaar geleden
Fijn, hier hebben we wat aan :) Julie? Zeg er eens wat van :)
Thecis
10 jaar geleden
Ben ook wel benieuwd ja :-)