Wordt weglopen van huis tegenwoordig vaker gebruikt als schreeuw om aandacht?

Ik krijg tegenwoordig door social media veel oproepen om uit te kijken naar vermiste personen. Zijn dat er meer dan 10-15 jaar terug bijvoorbeeld? Zou de massale aandacht van social media hiervan ook een oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee. Weglopen is van alle eeuwen. Naar omdat het vaker in de publiciteit komt lijkt het meer te gebeuren. Maar anders komt het evenveel voor, maar dan hoor je het niet en dan gebeurt het voor je gevoel ook niet.
In feite is dat het macht van het geschreven woord. Wat geschreven wordt, valt op.
Dat weglopen een schreeuw om aandacht is, zal zeker vaak zo zijn, daar zijn heel wat psychologieboeken over geschreven. Er zijn ook andere redenen, maar je kunt er in elk geval van uit gaan dat het kind ongelukkig is en de kans niet heeft gekregen dat goed te uiten.