mijn zoontje van bijna 3 maanden blijft het eng vinden om in de box op zijn buikje te liggen. wat kan ik daaraan doen?

als hij bij mij op mn buik ligt dan vind hij t niet erg maar in de box blijft hij huilen en dan laat hij zn hooftje ook met zn neus naar t boxkleed liggen terwijl hij dat op mn buik niet doet dan legt hij zn hooftje gewoon naar links of rechts

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het komt vanzelf wel, en zo ook met de andere ontwikkelingen. de een is er wat later mee dan de ander. Ik heb mijn baby nooit op haar buikje gelegd. Dat deed ze op een gegeven moment helemaal vanzelf. Wellicht helpt een wat dikker boxkleed en even wachten tot de nekspieren wat sterker zijn. Blijf er dan wel bij. Het nekje wordt in het begin al gauw moe en dat kan problemen geven ( denk aan verstikking)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet op zijn buik in de box dus. Vindt hij niet leuk, dus waarom hem daarmee plagen. Denk ook dat uw buik zachter is dan het boxkleed zodat hij makkelijker zijn hoofdje kan draaien. Maar komt allemaal vanzelf wel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Reddie
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is juist nodig dat hij op zn buik moet liggen ivm zn hoofdje did plat word
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dan doe je dat dus niet in de box want dat wil hij niet... dat kun je een kind van die leeftijd ook niet leren ook.
Babies van 2,3 maanden zijn ook niet zo sterk hoor. Zijn spieren zijn nog steeds zwak en niet ontwikkeld genoeg om zijn hoofdje te bewegen en hoog houden. Dus als ie dat niet lekker vindt dan waarom zou je het moeilijk doen. Je mag hem ook afentoe optillen en niet een maand lang laten liggen hoor dus voor een plate achterhoofd geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gekke is dat hij dat al wel kan als je m vast houd dan kan hij m zelf goed houden daarom vind ik het zo raar maar bedankt voor t andwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik zei ook niet dat ie helemaal nix kan maar niet te lang en te vaak. Maar blijkbaar vindt ie hey gewoon niet lekker dus geniete maar van hem en niet te veel zorgen maken.