mijn kind was een maand zindelijk snachts, en nu ineens niet meer, zelfs bij het middagslaapje is hij nat! iemand tips?

oja, hij is 3 en al een half jaar gewoon zindelijk, sinds een maand dus ook snachts. hij wil gewoon geen luier meer om! prima dachten wij en alles ging goed, tot ongeveereen week geleden,.
er zijn geen stressvolle dingen gebeurd, geen veranderingen in zijn dagritme, sint en kerst zijn voorbij, hoe kan dit en wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dit kunnen heel goed de "naweeën" zijn van de feestdagen. Die kunnen voor gevoelige kinderen stressvol zijn.
Geen probleem van maken en geef hem een luierbroekje bij het slapen gaan.
Dat zal hij misschien niet fijn vinden, maar dan kan je uitleggen dat een nat bed steeds ook geen pretje is.
Vertel hem maar, dat dit heel normaal is, dat het ook bij grotere jongens kan gebeuren, dat het geen enkel punt is en dat hij binnenkort gewoon weer zonder luierbroekje kan slapen. Je zou een afspraak met hem kunnen maken: als je 3 nachten droog hebt geslapen, dan doe je weer een onderbroekje aan.
Allerbelangrijkste: maak er geen punt van en geef hem je vertrouwen dat het over een poosje weer over is.
Dit soort "terugvallen" komen heel vaak voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me wat ongewoon dat je zoon na 3 jaar een terugval heeft, zeer zeker als er verder geen bijzondere dingen hebben plaats gevonden, want waarom zou hij na de sint en kerst nu wel 's nachts in bed plassen en bijvoorbeeld vorig jaar niet?
Het zou heel goed een medische oorzaak kunnen hebben, urineweginfectie bijvoorbeeld.
Ik zou voor de zekerheid gewoon even bij de huisarts langs gaan. Het hoeft zeker niet iets ernstigs te zijn, maar een onderzoekje kan zeker geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet na 3 jaar Tine68: hij IS 3 jaar...
Lees de vraag en de toevoeging nog efkes door ;-)