Wat kunnen de consequenties zijn als je meewerkt aan een DNA test die BJZ afdwingt?

Mijn kinderen nu 2 en 4 zijn bij de geboorte afgenomen (OTS/UHP voor 24 uur per dag, 7 dagen per week). Ik heb ze niet erkend omdat BJZ zei dat ik toch geen kans maakte ze te mogen opvoeden. Moeder wilde het niet en we waren uit elkaar. Nu heb ik bij BJZ een bezoekregeling aangevraagd maar dan willen ze DNA bewijs hebben. Als ik hieraan meewerk zou dit dan tot consequentie kunnen hebben dat ik kinderalimentatie en / of ouderbijdrage pleegzorg zou moeten betalen. De moeder is ontheven van gezag. De voogdij-instelling van BJZ is benoemd tot voogdes (zo staat het in een brief). Kan zij mij dan nog om kinderalimentatie vragen? Zou BJZ dat kunnen doen? Als BJZ DNA bewijs heeft, kunnen ze dan "organiseren" dat ik bijdrage pleegzorg moet gaan betalen? Hoe zou dat dan kunnen? Kortom ik snap helemaal niets van het oerwoud aan regels en ook als ik het LBIO vraag, krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik vind het erg onterecht dat als je kinderen zijn afgepakt, je er ook nog aan mee moet betalen. Ik wilde ze wel graag opvoeden. Nu overweeg ik de bezoekregeling geen doorgang te laten vinden omdat ik het meewerken aan DNA bewijs en de consequenties niet kan overzien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Reactie die je kan verwachten is dat je als je vader bent je ook kosten krijgt, hoe oneerlijk het ook lijkt dat het pleeggezin voor je kinderen zorgt. t maakt de kans alleen maar kleiner ze ooit nog zelf te mogen zien of zelfs verzorgen als je daar tegenin zou gaan.

Ik heb wat andere links waar je misschien wat aan kan hebben, mocht je hier vooralsnog geen bevredigend antwoord vinden.
http://pleegzorgforum.forum2go.nl/bjz-dwarsligger-t384.html heeft aan de link te zien erg veel ervaring met vragen zoals de jouwe

www.ouders.nl

https://www.antibjz.nl/index

Er is zelfs een startpagina, BJZ is momenteel echt een hot item, en daarom vind ik dat je niet op moet geven wat men ook zegt. http://jeugdzorg.startpagina.nl/prikbord/13890230/16059698/re-vlucht-voor-bjz!!en-doe-het-onmiddelijk!

Of je een bijdrage aan de pleegzorg zou moeten betalen kan ik je zo niet zeggen, maar als je officieel vader bent, weet ik wel dat je ook officieel alimentatie zou moeten betalen. Kun je dat financieel niet opbrengen, dan kan de pleegouder of biologische ouder samen met jou via instanties als LBIO een aanvraag doen. Hiervoor zijn dan wel wat papieren nodig. Dit is het geval bijvoorbeeld wanneer je in de schuldsanering zit.

Sterkte!

Toegevoegd na 3 uur:
Dit kan je ook nog verder helpen: https://www.jurofoon.nl/nieuws/6830-alimentatieplicht-zonder-relatie-of-erkenning
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt