zijn er boeken voor kinderen (liefst prentenboeken) over de dood?

onze kat gaat het niet redden en nu wil het voor de kinderen graag makkelijker maken, er zal toch wel iets bestaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Vroeger las mijn moeder altijd "Kikker en het vogeltje" voor. Dik boek is makkelijk te begrijpen voor kinderen. Bekijk de bron voor meer kinderboeken die over de dood gaat.

Toegevoegd na 27 seconden:
Dit i.p.v Dik*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's een goeie.
Je hebt er niet bijgezet voor welke leeftijd je zoekt maar er zijn verschillende boeken over voor kinderen 'de dood' . Bijvoorbeeld 'Dat is heel wat voor een kat'. In de onderstaande links vind je een boek voor 0-4 jarigen en verschillende titels voor 4- 6 jarigen. In de Bibliotheek van je woonplaats of de boekhandel kunnen ze je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervelend om te horen dat het niet goed gaat met jullie kat. Het is goed om de kinderen daar op voor te bereiden. Er zijn verschillende boekjes die je hierbij kan gebruiken. Voorbeelden zijn:
- Kikker en het Vogeltje – Max Velthuijs (ISBN 9025858759)
- Als je dood bent word je dan nooit meer beter? – Piet Breebaart (ISBN 9060698738)
- Hemeltjelief – Nicholas Allan (ISBN 90 61776600)

Over deze boeken kan je meer informatie vinden op de volgende site:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ouder-en-gezin/92250-boeken-voor-peuters-en-kleuters-in-de-rouw.html