Wat te doen met een huilende peuter?

Ik moet vanavond oppassen bij de buren op een jongetje van 3 en op een jongetje van 1,5. Met het die van 3 heb ik geen problemen maar die van 1,5 huilt alleen maar, net zoals de vorige keer. Maar toen was hij nog aan het slapen toen zijn ouders weg waren en alleen ik er nog was. Wat moet ik doen want ik ben bang dat hij weer de hele tijd gaat huilen. Heeft iemand tips?? En wat moet ik doen als hij huilt?? Als ik hem op mijn arm heb hult hij ook nog steeds.

Ik ben trouwens 16

Toegevoegd na 4 uur:
Met oppassen is het helemaal goed gegaan, geen gehuil behalve toen hij naar bed moest. Komt denk ik doordat het de tweede keer is en hij mij nu kent. Zit nu lekker op de bank te wachten totdat de ouders terugkomen, al die angst voor niks!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan altijd erger:
Een kleintje van 2 die de eerste keer met een oppas het bedje ondersmeerde met poep.
Geen idee waar dat idee vandaan kwam, nooit eerder en daarna nooit meer gedaan, oppas durft nog steeds te komen, gaat nu prima.
Ik wilde je eerder niet bang maken ;-)
Mocht het je ooit overkomen, gewoon onder de douche zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja: fijn dat het goed ging!

Het beste antwoord

Met de ouders praten, voor ze vertrekken, uitleggen dat het vorige keer ook zo was en vragen wat er aan de hand kan zijn en wat je kunt doen.

Eigenlijk zouden zij zo niet moeten vertrekken en jou ermee opzadelen zonder je uit te leggen of hij vaker zo doet en wat je het beste kunt doen.

Je helpt al door het te melden en aan te geven dat je je er niet prettig onder voelt.
Als ze al weg zijn, zou ik ze toch bellen, ik zou zelf naar huis komen als mijn kind echt ontroostbaar was dus ik zou liever hebben dat de oppas me in een geval als dit belt en niet wacht tot ik thuiskom om me dan pas te vertellen dat mijn kind uren heeft gehuild.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn ouders zeggen tegen mij dat hij er maar aan moet wennen en dat ik me er niks van aan moet trekken en hem maar moet laten lopen en anders in bed moet stoppen maar ik kan dat niet van dat vind ik zo zielig

Andere antwoorden (1)

Rondlopen en neuriën, hoewel dat meer iets voor baby's is.

Stel een vraag waar hij het antwoord op weet,
tijdens het antwoorden stopt ie met huilen. (leuk filmpje van die ik nu niet kan vinden

Terug huilen. (dit is meer iets voor de ouders)

Lekker gek doen, (nep)scheten laten, samen dansen op goeie muziek, enzovoorts.

Ervan uitgaande dat er geen serieuze (medische) oorzaak is. (maar ook dat is iets voor de ouders)

Toegevoegd na 8 minuten:
Rondlopen en neuriën natuurlijk met hem op/in je armen.
Uit het raam naar buiten kijken, zo kregen we mijn nichtje meestal rustig, alleen krijg je er wel lamme armen van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ja, afleiden (het maakt niet uit waarmee) is vaak een heel goede manier om jonge kinderen te laten stoppen met huilen. + 1 voor je antwoord!