Daar is niets wettelijks voor vastgelegd, in ieder geval niet anders dan de uren van een Kinderdagverblijf en dat kan wel 11 uur zijn.

Het kan wel zijn dat de peuterspeelzaal zelf eisen heeft opgesteld, bijv max 3,5 uur op een dag: de ochtend of de middag. Gewoon omdat ze ook andere kindjes de kans willen geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de verordening van de betreffende gemeente en de regels van de peuterspeelzaal.
Iedere gemeente stelt eigen regels op ten aanzien van veiligheid, opleiding, aantal m2 speelruimte, opleiding etc en soms ook het maximaal aantal uren.
Zoek bij google op "verordening peuterspeelzaal" en de naam van jouw gemeente. Staan hier geen uren vermeld, dan zijn hier vanuit de gemeente geen regelingen voor getroffen. Gebruikelijk is maximaal 3 tot 3,5 uur per dag en 2 dagen per week. Heeft de peuterspeelzaal nog plaats over, dan is het soms mogelijk deze dagen uit te breiden.

Wettelijk is het maximum aantal uren niet vastgesteld.
Andere zaken zijn wel wettelijk wel bepaald (opleiding, groepsgrootte etc). Ben je hierin geïnteresseerd, dan kun je verder lezen: Paragraaf 4 op
http://www.st-ab.nl/wettennr05/0589-011_Regeling_kwaliteit_kinderopvang_en_peuterspeelzalen_2012.htm
Succes!