Hoe vind ik een internaat voor mijn heftig puberende zoon (14) en moet ik zelf (bij)betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
62.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internaten_in_Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag hierbij hulp, bij Jeugd en gezin. Zij kunnen jullie helpen op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.loes.nl/opvoedkundig-advies/puberproblemen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er eerst een goed voor gaan zitten, en andere oplossingen bekijjen.
Een internaat zal de laatste uitweg zijn!
Geloof me, een internaat is het laatste wat je je zoon aan kan doen. Het zal zijn hele leven veranderen, in negatieve zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stuur je kind niet naar een internaat,
ik heb er zelf ook drie jaar op gewoond.
het verpest je kind.
ik weet niet hoe je zoon nu is, maar daarna zal het nog tien keer erger zijn!

Het beste antwoord

Een internaat kun je vinden in de gegeven reacties en ja zoiets moet je zelf betalen. Als het echt héél erg is kom je in aanmerking voor jeugdzorgplus: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdzorg/jeugdzorgplus

Als het nog niet zo erg is kun je je het beste wenden tot Bureau jeugdzorg: Is de laagdrempelige ondersteuning van het CJG niet voldoende? Dan kunnen ouders en jongeren zich aanmelden bij het Bureau Jeugdzorg in de buurt. Medewerkers van Bureau Jeugdzorg hebben andere wettelijke bevoegdheden dan medewerkers van het CJG. Zij kunnen:
een indicatie stellen (passende hulp vinden voor kind of ouders);
de taken van het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) uitvoeren;
jeugdbeschermingsmaatregelen (voogdij, gezinsvoogdij) uitvoeren;
jongeren begeleiden die veroordeeld zijn of verdacht worden van een strafbaar feit (jeugdreclassering).

Elke provincie heeft een Bureau Jeugdzorg. Ook de stadsregio's Amsterdam, Rotterdam en Den Haag hebben ieder hun eigen Bureau Jeugdzorg.
Bureau Jeugdzorg valt onder het toezicht van de Inspectie Jeugdzorg.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdzorg/jeugdzorg-dichtbij-kind-organiseren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Word vergoed tot 20 jaar, bij Bron voor meer informatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Let op: De kans bestaat ook dat de ouders het kind vrijwillig uit huis plaatsen. In dit geval kan het kind elk moment weg van het internaat en zijn er geen juridische verplichtingen aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bron gaat over kinderen van ambtenaren in het buitenland! Even kijken wat je citeert dus voor je zomaar iets overneemt.
Ik zou eerst eens kijken op het internet, en dan zoveel mogelijk internaten bezoeken samen met je zoon. Vraag aan je zoon wat hij het leukste vind, en waar hij zich het prettigste bij voelt. Maar laat ook duidelijk zien welke jij het beste vind voor je zoon. Je moet wel inderdaad zelf betalen, maar als het echt heel erg is kan de jeugdzorg je ook helpen. Als je er niet uit komt vraag de jeugdzorg dan om hulp. De jeugdzorg kan je ook heel goed helpen.