Wat te doen bij bedreiging van ex tijdens omgang met kind?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb een relatie gehad en hieruit is een kind geboren. Tijdens de relatie bleek ex cocaine en hasj te gebruiken. We zijn samen naar verslavingstherapie geweest en relatietherapie maar na een half jaar bleek hij nog steeds aan de drugs te zitten, toen heb ik hem eruit gezet. Ons kind was inmiddels bijna 2. We zijn een omgangsregeling overeengekomen van om het weekend en 75 euro per maand alimentatie. Bij iedere omgang was het schelden en de politie erbij vanwege bedreigingen van hem. Na een jaar iedere keer vragen om de alimentatie ben ik naar de rechter gestapt en heb gevraagd om alimentatiebepaling. Hij had intussen geen baan meer en ook geen huis. Raad vd kinderbescherming is langs geweest en beweren dat het goed is voor de kleine om zijn vader te blijven zien. Alimentatie is inmiddels op 25 euro gezet (wat hij nog steeds niet betaald). En na mijn verhuizing van Tilburg naar Emmen heeft hij een kort geding aangespannen om mij tegen te houden. Daaruit omgangsregeling van halverwege om het weekend maar bij iedere ontmoeting scheldt hij mij of mijn vriend uit (terwijl mijn vriend uit goedheid ons halverwege brengt, ik heb geen auto).
Mijn vraag aan jullie.... wat kan ik doen? ik ben verplicht de omgang in stand te houden van de rechter. Alleen gezamenlijk gezag moet nog bepaald worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Onmiddellijk aangifte doen bij de politie. Dan zijn ze daar op de hoogte. Mocht het dan ooit eens uit de hand lopen, is er al bekendheid van en zal vervolging en dergelijke makkelijker gaan. Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De politie is al op de hoogte want die waren er al regelmatig bij blijkt uit het verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke x weer gaan. Bij alles!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is inderdaad zo. Hoe meer meldingen hoe beter.
Ik zou contact opnemen met advies- en meldpunt kindermishandeling, dit kind wordt naar mijn mening psychisch mishandeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit alleen als het kind er ook daadwerkelijk mee wordt geconfronteerd, anders kun je aangifte doen bij de politie.

Toegevoegd na 1 uur:
Als jij het gevoel hebt dat jouw kind bedreigt wordt, dan is het jouw plicht, als moeder, om je kind te beschermen en dan moet je dus iets doen, Meldpunt kindermishandeling is er niet voor niets, dat is er om kinderen te beschermen en het melden van kindermishandeling en verwaarlozing te vergemakkelijken.
Als jij zelf bedreigt wordt, is het net zo belangrijk dat dit stopt, jij hebt de zorg over jezelf en over je kind, als de politie niets doet na vaak te zijn benaderd en de kinderbescherming helpt je niet, dan kun je een advocaat in de arm nemen en vragen bij de rechter om een straatverbod en/of andere maatregel die wel effectief is. Als je te weinig geld hebt voor een advocaat dat kom je mogelijk voor een toevoeging in aanmerking, wat de kosten laag houdt. Reken dan op ongeveer 100 a 150 euro voor de hele zaak, exclusief griffiekosten.
De kinderalimentatie kun je kosteloos voor jou laten innen door het LBIO.

Toegevoegd na 1 uur:
Je mag de omgangsregeling niet stoppen, zonder dat de rechter hier weer aan te pas is gekomen. Als je dat doet dan werkt dat tegen je.

Toegevoegd na 1 uur:
Je mag de omgangsregeling niet tegen werken, zonder dat daar weer een rechter uitspraak over heeft gedaan. Dat werkt tegen je, vooral als je een straatverbod wil, of de omgangsregeling voorgoed stop wil zetten. Doe dat dus niet. Gaat de rechter hier niet mee mee, dan kun je vragen om een bezoekregeling onder toezicht, dan ben jij en je kind ook veilig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, de moeder van Ruben en Julian werkte ook mee aan de omgangsregeling en nu zijn die kinderen dood.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13364/Moordzaak-Ruben-en-Julian/article/detail/3444082/2013/05/19/Chronologie-vermiste-broers-Ruben-en-Julian.dhtml
De moeder maakte zich al 4 jaar ernstige zorgen over de veiligheid van de kinderen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/19/reconstructie-nrc-veiligheid-ruben-en-julian-al-vier-jaar-in-het-geding/
De omgangsregeling zou eindelijk ingeperkt worden, maar toen was het al te laat. De vader in dit verhaal gebruikt ook nog harddrugs. Straks draait hij nog door en wordt psychotisch met alle gevolgen van dien. Dus tja, wat is wijsheid...