mijn zoon kijkt naar porno. Hoe ga ik daarmee om?

Ik kwam tot de ontdekking dat mijn zoon ( 12 jaar) regelmatig in het geniep naar porno zit te kijken. Hoe ga je daarmee om als ouder?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doen alle jongens van die leeftijd toch,dat deden mijn broers en zijn vrienden ook.
Als ze het niet thuis doen,kijken ze wel bij een ander.
Nieuwsgierig hè,is toch geen ramp ofzo?
ItisILeClerc
10 jaar geleden
zeg 'm dat hij dat niet in het geniep hoeft te doen
Ritsuka
10 jaar geleden
leg in elk geval uit dat het niet overeen komt met de realiteit, niet elk meisje ziet er zo uit, je gaat niet zomaar een meisje op de kont slaan (tenzij ze het zelf wil).
Het is gebaseerd op de fantasie van de man, en is absoluut niet zoals echte seks.
En even uitleggen over dat je er virussen van kunt krijgen is ook wel handig, straks is de pc stuk.
Zijn een paar veilige websites, ik weet toevallig dat Youporn er 1 is.

Het beste antwoord

Hoe onschuldig die nieuwsgierigheid ook is, toch kunnen we er niet omheen: op internet krijgen kinderen dingen te zien waar ze nog te jong voor zijn. En dan is het inderdaad als ouder even slikken. Ga zeker na hoe ze zichzelf voelt bij wat ze zag. Misschien schaamt ze zich zelfs een beetje? Probeer ervoor te zorgen dat jullie hier open over kunnen praten, zonder dat er bijvoorbeeld straf boven haar hoofd hangt. Vraag haar dus gerust wat ze ervan vond en wat ze erbij voelde. Vertel haar ook dat wat je op internet ziet, niet strookt met de realiteit.

Voorlichting

Dit is een prima moment om met haar te praten over relaties en wat kan en niet kan. Seksuele voorlichting is immers veel meer dan enkel het lichamelijke. Het gaat ook om leren wat je zelf prettig vindt en wat niet en je grenzen stellen. Je zou het ‘relationele voorlichting’ kunnen noemen. Seksualiteit mag niet in de taboesfeer raken. Kinderen die thuis hierover kunnen praten, worden vaak pas later seksueel actief en vrijen veiliger. Bovendien hebben ze een vangnet waar ze terecht kunnen als er toch iets misgaat. Straffen zouden we dus zeker niet doen. Zo zou ze zich kunnen schamen over wat ze gedaan heeft en als ze toch ergens mee zit er niet over durven praten.
PS.vervang ze door hij
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Lees ps onderaan tekst

Andere antwoorden (5)

Direct op een volwassen manier in de openbaarheid trekken.
Blijkbaar is het tijd voor de voorlichting.
Je moet nu voorkomen dat hij al zijn kennis uit porno films haalt.
Dus je zal hem moeten onderwijzen over de daad, vrouwen etiquette. Respect in een sex/ liefdes relatie. Maar ook de gevaren. Soa's en zwangerschap.
Maar ook normale omgangsvormen buiten de sex om.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
precies, dat hoort er allemaal bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe normaler je er over doet, des te makkelijker het is. Als hij maar niet het gevoel krijgt dat het hoort zoals het in de porno gaat.
Je legt hem gewoon uit hoe alles in elkaar zit en geeft hem verder de privacy. Hij is blijkbaar klaar voor porno en daar kan je niets aan veranderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad u aan om de computer die hij gebruikt te voorzien van een filter waardoor hij niet meer op pornografische sites kan komen!
U kunt hem eerst het beste uitleggen dat het nog iets te vroeg is voor zijn leeftijd; dat hij toch wel minimaal 16 jaar moet zijn; en als hij dan toch nog deze porno sites bezoekt dan pas zou ik er een filter op plaatsen; zo'n filter kunt u gewoon kopen bij een computerwinkel.
Ik hoop dat jullie er in harmonie uit komen!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft compleet geen nut... Hij komt toch wel aan zijn porno.
Educatie is de oplossing.
Ritsuka
10 jaar geleden
dat gaat niet helpen, op die leeftijd zijn ze nieuwsgierig, en dan gaat het straks nog stiekemer.
De situatie ontwijken op deze manier helpt niet, erover praten moet je doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit advies vind ik wat minder. Ik was zelf ook erg vroeg en zeker omdat er op school al heel vroeg over gepraat werd. Wachten tot 16 is geen optie aangezien de meesten er tegenwoordig heel vroeg bij zijn met de daad zelf al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat 'er vroeg bij zijn met de daad' valt wel mee hoor, maar inderdaad: als er eenmaal naar porno gekeken wordt, heeft verbieden geen zin meer.
Elke jongere kijkt porno(vooral bij jongens), meestal beginnen ze ermee in groep 8. Hier is helemaal niks mis mee en dat moet je als ouder ook lekker laten gebeuren. Ga er ook geen gênant schouwspel van maken door je kind te confronteren met zijn porno. Net als heel veel andere dingen kan porno natuurlijk ook een verslaving worden, in dat geval kan je het als ouder wel overwegen om in te grijpen. Mocht je er als ouder ethische bezwaren tegen hebben dan kun je altijd overwegen een filter op je internet te zetten. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan : http://www.eo-acties.nl/internetfilter?gclid=COfG-O2BjLkCFQpZ3godgxcA9g Deze filters blokkeren alle websites met gevloek of seksuele content.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Meestal in groep 8? Hoe kom je daar nou bij?
Met onmiddellijke ingang de zender blokkeren. Hij krijgt een vertekent beeld over seksualiteit en vrouwen. Daarnaast is porno voor mannen hartstikke verslavend en kan hij de gevolgen daardoor zijn leven lang met zich meedragen. Lees dit artikel maar eens: http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=64&t=26728