Waarom is de 'kuip' van een kinderwagen altijd zo hoog?

Het verbaast me altijd dat een kind zo hoog moet zitten/liggen in een kinderwagen. Dan zie je er dat veel afstand zit tussen de grond en de baby. Zelfs in een auto zit je lager. Waarom hebben ze dit gedaan? Ik bedoel, hoe lager de baby zou zijn, des te goedkoper de kinderwagen zou zijn (omdat ze dan minder materiaal nodig hebben om de baby te verhogen). Enige praktische reden die ik kan bedenken is dat je minder laag hoeft te bukken als je de baby er uit wilt halen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Voornamelijk is het een ergonomische reden. De kinderwagens van zo'n 50 jaar geleden hadden de bak laag tussen de wielen.
Als de baby dan wat groter (en zwaarder) werd, dan kregen de moeders rugklachten van het diepe bukken (wat je inderdaad zelf al aangeeft). Bijkomend voordeel van de hogere bak is inderdaad, dat je er een plateau onder kunt maken om e.e.a. mee te nemen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat niet juist een reden om de kuip/bak lager te maken; om zo overgewicht van baby's te bestrijden? Verder ... behoudt je het probleem als je er spullen onder ligt, want dan moet je alsnog bukken voor de spullen en je armen helemaal onder de kuip/bak steken om de spullen er uit te halen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe bestrijd dat overgewicht lizio?

Andere antwoorden (1)

Je hebt beter zicht op je kind, kan sneller ingrijpen als er iets in de kuip valt, springt of gegooid wordt, maar je bent zelf ook beter in het zicht en te horen voor je kindje. Ook is het hoger liggen rustiger voor je baby.
Bovendien is de ruimte onder de wagen handig om wat boodschapjes of babybenodigdheden in mee te nemen.