vader brengt kind bij grootouders in plaats van zelf ervoor te zorgen mag dit?

De vader van me minderjarige zoontje heeft hem 2 weekeinde in de maand.
Het geval is nu zo dat hij een nieuwe baan heeft en in de weekeinde moet werken nu brengt hij me zoontje in het weekeind naar zijn ouders, de grootouders dus. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Uiteraard mag dit.. Meneer heeft dan omgang met zijn kind..al is het maar voor een paar uur. Daarnaast hebben ook de grootouders van je kind het recht om hun kleinkind te mogen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wettelijk gezien is daar niets op tegen. Ik vind het ook belangrijker wat je kind er zelf van vindt, heeft die het naar zin bij opa en oma, dan is er toch niets aan de hand.
Heeft je kind het daar niet naar zijn of haar zin en wil hij of zij papa meer zien, dan moet er iets aan veranderen, dan moet jij contact met de vader opnemen en vragen of hij dit anders kan en wil regelen, het gaat tenslotte allemaal om je kind. Soms moet je soepel zijn en iets wat tegen je gevoel ingaat accepteren. Tegenwoordig moet er ook een ouderschapsplan opgesteld worden, wat staat daar hierover in? Staat er iets over in, dan kun je de vader hierop aanspreken, maar nogmaals, doe dit alleen als je kind met tegenzin naar opa en oma gaat, anders bederf je het plezier van je kind. Stel je kind boven je eigen belangen hierin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
jodyenboyke
11 jaar geleden
+