Mijn dochter in bijna een jaar en kruipt niet is dit normaal ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is geen probleem mijn nichtje is morgen 1 jaar en ze kan ook nog niet kruipen...maar elke kindje doet op hem of haar manier ontwikkelen ...je kan met de kinderarts spreken of beetje uitdagen spelletje doen...bij mijn dochtertje heb ik beetje uitgedaagt maar ze deed klein stukje kruipen maar toen stop ze en stond op en ging opeens lopen en ze was amper 10 maandjes! groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met 12 maanden geen enkele interesse hebben om je te verplaatsen is dus WEL reden om dit te bespreken op het consultatiebureau, zie de link die Crea gaf.
Ritsuka
11 jaar geleden
Daag je haar wel uit om te kruipen? Zoals speelgoed net buiten bereik leggen of zo
Amadea
11 jaar geleden
Kruipen heb ik ook nooit gedaan, maar ik was een billenschuiver. Niks mis mee hoor, lopen kan ik nu uitstekend!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Billenschuiven kan wel een probleem zijn Amadea.
http://www.cesar-therapie.nl/kinderen/billenschuiven_kruipen.shtml
Amadea
11 jaar geleden
Waar dus bij staat dat het bij een grote groep kinderen voorkomt die zich verder normaal ontwikkelen.
Amadea
11 jaar geleden
Hoe fout is het dan als 99% van de kinderen GEEN problemen heeft en slechts 1% wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en waar lees je dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook nooit gekropen (volgens mij had ie geen idee hoe het werkte) maar toen hij in de gaten had dat je veel meer kunt als je je benen gebruikt is hij meteen begonnen met staan aan de tafel en binnen no-time racete hij de hele kamer door op zijn 2 korte pootjes :-)
Hij is nu bijna 14 en niks mis met hem dus maak je vooral niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ps. vergeet niet dat het boekje van het bureau maar richtlijnen zijn. Als het bij mij niet volgens boekje ging (en dat was nogal eens want met bep. dingen was hij al heel vroeg en andere dingen heel laat) zei ik altijd tegen die vrouw: Er is 1 probleem en dat is dat mijn zoon nog niet kan lezen dus niet weet wanneer hij wat volgens jullie moet kunnen. Vinden ze niet leuk om te horen maar zo is het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, in het boekje staan richtlijnen, daarom moet je daar niet naar kijken. Het is dus belangrijk om, als een kind 12 mnd is en geen beweging vertoont aan de bel te trekken. Dat is dus ook het antwoord.

Het beste antwoord

Niet abnormaal tenminste, er zijn kinderen die het kruipen helemaal overslaan, kinderen zijn verschillend, misschien is je dochter verbaal wel snel. Je moet je zorgen maken als je kind helemaal niets onderneemt om zich te verplaatsen, raadpleeg dan het consultatiebureau of je huisarts, anders is er niets aan de hand.
Lees alles over kruipen in de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling: die zorgen moet je je maken als het kind dan 12 maanden is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Pelle, bedankt dat had ik er inderdaad bij moeten zetten.

Andere antwoorden (4)

Het belangrijkst is als de kinderen de dingen in de goede volgorde doen. Kruipen overslaan, zoals hierboven werd genoemd, is een alarmsignaal.
Leg je probleem voor aan een kinderfysiotherapeut ( je kan direct contact opnemen en hebt geen verwijsbriefje nodig). Ik heb daar goede ervaringen mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet kruipen op eenjarige leeftijd is geen alarmsignaal, Hannes, je overdrijft echt. Het is zo dat kruipen goed is voor allerlei motorische ontwikkelingen, zoals oog-handcoördinatie en het evenwichtsgevoel, en ruimtelijk gevoel van een kind. Het is ook zo dat kinderen die helemaal niet kruipen voordat ze lopen vaker een motorische achterstand kunnen hebben. Maar een kind van een jaar heeft nog alle tijd om het te leren, en ook een kind dat het kruipen overslaat kan zich prima ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kind het kruipen overslaat hoeft er niet altijd een alarm af te gaan. Heb 2 zonen, van 7 en van 2 alle 2 nooit gekropen en zijn motorisch heel goed in orde. Als je je toch zorgen maakt kan je altijd langs het cb toe.
Antoni
11 jaar geleden
HannesSlooba, de volgorde van antwoorden kan wijzigen door het aantal punten dat de antwoorden krijgen. Het antwoord met de meeste punten komt bovenaan te staan. Dan is misschien niet meer duidelijk dat je met "hierboven" het antwoord van crea bedoelt.
maak je geen zorgen probeer gewoon een beetje met haar te lopen. Mijn tante liep pas op haar derde de docter zij dat ze een beetje lui was XD.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal niet erg! Ik heb nooit gekropen en heb er niks aan over gehouden ofzo hoor, dus maak je geen zorgen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dochter kan het overslaan en straks beginnen met staan en lopen. Het enige wat ze door niet te kruipen misschien later last van kan krijgen heeft te maken met de fijne motoriek. Ik zou het aangeven bij de huisarts maar anderszijds het gewoon aankijken. Mijn dochter kreeg bij haar drie maanden op het consultatiebureau te horen dat ze motorisch zwak begaafd was. Alle alarmbellen gingen bij ons rinkelen, kregen zelfs fysiotherapie thuis. Nu is mijn dochter bijna acht maanden en ze rolt alle kanten op, ze zit, ze tijgert zoals zij dat noemen en loopt zelfs vóór. Met andere woorden, maak je niet druk, het komt echt wel. Het ene kindje is nou eenmaal sneller dan het ander!

Succes