Hoe vind ik mijn zoon? Is al 2 jaar van huis weg, nu is hij 23. Waarschijnlijk wil hij niet dat ik weet waar hij woont.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij niet wil dat je weet waar hij woont, moet je hem misschien ook maar niet opzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou facebook ed kunnen checken.
Ik zou afraden om (snel) contact te zoeken, maar door de sociale media kun je vaak wel iemand volgen en zien hoe zijn leven er uit ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat het verstandig is om je zoon te gaan zoeken, als hij niet gevonden wil worden, maar ik begrijp je ongerustheid en je gemis. Ik denk dat je kunt beginnen met zijn naam in te typen op google, dan krijg je misschien al wat informatie, je kunt hem ook bij de politie als vermist opgeven, maar of dat het effect heeft, dat je wil bereiken? Ga eens naar je huisarts, praat hierover en vraag of deze je kan helpen, je bij deze beslissing van je zoon neer te leggen.
Sterkte.

Antwoorden (3)

vraag jezelf eerst eens af of het wel zo verstandig is! ik weet niet met welke redenen hij vertrokken is, dus dat is al punt 1, het kan van alles en nog wat zijn, en die reden telt ook mee voor het weggaan, en het niet met jou willen praten danwel zelf contact met jou zoeken.

daarnaast als hij écht niet gevonden wil worden, wordt zoeken via internet wel een stuk lastiger, omdat de meesten ook nicknamen, en voor en achternamen veranderen om het zoeken te bemoeilijken, ook zullen ze geen profielfoto's plaatsen, maar andere fotos waar ze niet op staan, of het zodanig beschermen dat buitenstaanders het niet kunnen zien wat ze plaatsen op die site!

toch denk ik ondanks dat, dat je hem wel kan vinden via internet. Je hebt dan in elk geval een site uiteindelijk als het lukt, en je hebt niet direct meteen contact met hem (alsof je door een spiegelraam naar hem kijkt, jij ziet hem wel, hij jou niet), dus kan je altijd nog overwegen om nog even te wachten met daadwerkelijk contact zoeken.

je kan beginnen met vrienden op te zoeken van hem, bijvoorbeeld op facebook, via hun vriendenlijst kan je kijken of hij erbij staat, al dan niet met zijn eigen voor, en achter naam, of verbastering ervan, of hoe hij altijd genoemd wordt..... op facebook kan je ook zien wie er gemeenschappelijke vrienden van elkaar zijn, dus ja, dan is het heel makkelijk als je het bij elkaar op telt...

je kind zal vast ook nog een emailaddres hebben. hij zal hem vast niet meer gebruiken, maar je kan wel zijn emailadres googlen, en zo kijken op welke sites hij nog staat, en welke hij het laatst gebruikt heeft, en misschien vind je wel iets recents...

ook heb je bij sites... zoals bijv. hyves, en facebook, dat je nicknaam gebruikt in de link van je profiel, die staat in je webbrowser, en is meestal zoiets: www.NICKNAAM. hyves.nl, of www.facebook. com/NICKNAAM en die nicknaam kan je kopieren en ook googlen..

beetje detective werk dus..

of nog makkelijker: zijn voor en achternaam invullen op www.wieowie.nl en dan kan je echt veel makkelijker vinden op welke sites hij nog staat, of al staat en zelfs foto's en wie weet vind je hem zo weer terug!

maar als het nou echt lukt, en je weet waar hij woont.. .. hou er dan wel rekening mee dat hij liever niet gevonden had willen worden... anders had hij allang wat van zich laten horen natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
je weet ddan in elk geval wél dat hij nog steeds leeft.. en misschien is dat wel al een hele geruststelling voor je..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beginnen met zijn naam in te typen op google, dan kan er al informatie naar voren komen,bijv of hij een profiel op facebook heeft, ook kun je hem als vermist opgeven bij de politie. Sterkte met dit gemis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je steden vermoedt waar hij kan zitten, ga dan bij het gemeentehuis aangeven dat jij zijn moeder bent en contact met hem zoekt. De gemeente zal hem dan berichten via jou, zodat hij zelf contact met je kan opnemen.

Wellicht ken je nog vrienden of andere mensen die hem gekend hebben en die hij wellicht nog ziet. Ga al die mensen langs om te vragen. nee heb je al