Is het erg om een kind op de blote billen te slaan over de knie als het kind dit gaat naspelen met andere kinderen?

En niet meer van die fantasieën afkomt

Toegevoegd na 15 minuten:
Hoe maak je je vader duidelijk dat dit je beschadigd heeft? Als ie zegt dat ie geen zin heeft om het aan te horen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (26)

Je moet kinderen niet slaan!

Toegevoegd na 19 seconden:
En zeker niet op de blote billen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Dus ja. Het is erg.

Toegevoegd na 12 uur:
Na het lezen van de toevoeging: Zoek professionele hulp!.
14 jaar geleden
Een kind over de knie leggen om het op de blote billen te slaan, kan niet. Het is denigrerend en vernederend en heeft niets meer met correctie te maken. Het mag ook niet.
Je moet het sowieso niet doen. Laat het, en niet alleen uit angst dat het kind het naspeelt: gewoon niet doen!

Toegevoegd na 44 minuten:
ah... je bent zelf het slachtoffer. Dat is moeilijk. Probeer er los van te komen door in het heden te leven. Wat vroeger gebeurd is, is beroerd maar maak je niet meer ongedaan.

Vertel je vader wat die klappen van toen nu nog met je doen. Verwacht verder niets in de vorm van spijt van hem. Fouten toegeven is voor de meeste mensen (te) moeilijk.

Als hij niet wil luisteren, vind dan een andere vorm van uiting. Klei je vader en sla het na drogen kapot met alle boosheid en woede die je in je hebt.

Ik wens je veel sterkte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet slaan! een tik over de vingers tot daar aan toe... zijn wel andere manieren om te straffen.. ga zeker niet slaan.. het kan gewoon worden, en steeds verder gaan ook zal een kind dit 'normaal' gaan vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk,
we leven in het jaar 2010........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind slaan is altijd erg. Slaan is een wanhoopsdaad, dat betekent dat je het op een andere manier niet kunt oplossen. Een kind leert van jou dat slaan oke is als je het niet anders kunt oplossen. De vraag is; los je zo het probleem op? Als het kind het ook nog eens gaat naspelen dan weet je zeker dat je helemaal fout zit, dat is het begin van het einde. Het kind gaat dan ook andere kinderen slaan, want hij heeft geleerd, dat als je boos bent dan mag je slaan.

Sla niet, zoek andere methodes om je kind te corrigeren. Als dat niet lukt, kun je altijd hulp krijgen, vraag de huisarts hoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaan is helemaal nooit te bedoeling !!!!
Er zijn meer tussen stapjes een kind duidelijk te maken wat wel of niet kan !!!!!
Dit is het enige antwoord wat ik ier op geven kan.

Toegevoegd na 31 seconden:
ier = hier

Toegevoegd na 26 minuten:
ik kom er nog even op terug ,het feit dat dit kind het na doet in een spel zegt genoeg pfff dat is al een teken dat het kind het slaan aan het verwerken is en ook aan het imiteren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zeker erg. Je mag geen kinderen niet slaan, dat is een teken van onmacht en dus zwakte van de opvoeder. Een corrigerende tik op de vingers is prima maar dit,... een kind over de knie leggen en dan op de blote billen slaan. Ben je wel helemaal lekker? We leven in de 21-ste eeuw hoor!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag geen kinderen niet slaan is natuurlijk: Je mag geen kinderen slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat erover met je vader op een later ogenblik,waarschijnlijk heeft je vader spijt..en kan hij er nu niet over praten.
maar ga net zo lang door tot dat jij vrede met zijn antwoord hebt.pas dan kan je het een plekje geven...succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is dit niet waar. Je kunt dingen ook dat 'beruchte' plekje geven, zonder dat je een bevredigend antwoord krijgt van de veroorzaker.
Wachten daarop houdt je eigen proces van helen soms alleen maar tegen.
Een kind nooit slaan. Het kind wel duidelijk maken wat het niet en wat het wel mag en belonen voor goed gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je de oplossing voor dit probleem niet bij je vader moet zoeken maar bij jezelf.

Hij heeft het je aangedaan, maar alleen jij kan de troep opruimen. Als het niet lukt dit zelf te doen zoek dan hulp bij iemand die je wil helpen, en niet bij je vader die duidelijk niet wil/kan helpen.

Het is voor ouders niet leuk te moeten horen dat ze iets echt fout hebben gedaan, ze kunnen het niet meer ongedaan maken. Ze kunnen nu wellicht inzien dat het niet de beste methode was, maar toen keken ze er anders tegenaan. Helaas maken alle ouders fouten, en dat zal ook wel nooit anders worden. En ik denk dat iedereen wel eens troep maakt in het leven van een ander, onbedoeld of bewust.

Succes met het opruimen van de troep die een ander gemaakt heeft in jouw leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er niet om of kinderen het gaan naspelen. Dat is slechts een indicator dat het kind iets heeft meegemaakt dat niet door de beugel kan. Kinderen slaan is niet goed. Zeker niet op blote billen. Dit is slecht voor de emotionele ontwikkeling van het kind. Het kan er een trauma aan overhouden. Bovendien is het niet meer van deze tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het zelf met je vader hebt meegemaakt, is het zinloos om met hem daarover in discussie te gaan. Hij zal zich afsluiten en jij voelt je alleen maar rotter. Zoek deskundige hulp buitenshuis om om te gaan met je gedachtes. Het zou goed zijn als je je vader aangeeft. Het is begrijpelijk dat dat moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het zou goed zijn als je je vader aangeeft." Je eigen vader aangeven is heel erg moeilijk, een nieuwe zware periode in je leven waar je echt sterk genoeg voor moet zijn. Daarbij is het geen garantie dat dit werkelijk iets oplost, zeker niet wanneer er geen lessen uit getrokken worden. Dus of het goed is, daar heb ik zelf mijn twijfels bij.
Ik lees dat iedereen schrijft,dat je kinderen niet mag slaan en daar ben ik het wel mee eens,maar niet ten volle!Mijn mening is,dat een opvoedkundige tik moet kunnen.
Heb ze zelf gekregen en gegeven en noch mijn kinderen noch ik hebben daar een trauma aan over gehouden.
Maar wat ik helemaal mis,is de vraag wat was de reden voor dat pak op de billen?
Ik kan me heel goed voorstellen dat een ouder zijn zelfbeheersing verliest in bepaalde gevallen en dan over gaat tot een dergelijke tuchtiging,uit pure machteloosheid!
Ik zeg beslist niet,dat ik dat goedkeur,maar kan er wel begrip voor opbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg op het moment dat jij dat als erg ervaart. Als je zegt dat het je heeft beschadigd, dat is het dus erg.

Je kunt geen verantwoordelijkheid nemen voor dingen die je vader heeft gedaan, maar wel eigen verantwoordelijkheid voor wat jij hier zelf mee doet of wil gaan doen.

Je zou je vader kunnen zeggen, persoonlijk of op papier, wat het met je heeft gedaan. Als hij aangeeft dat hij geen zin heeft om het aan te horen, kan het zijn dat hij ergens beseft iets verkeerd te hebben gedaan. Toch kun je hem niet dwingen om het echt in te zien of excuses te maken. Wellicht komt dat ooit maar jijzelf moet verder in de tussentijd!

Dus kijk of je een manier kunt vinden om het een plekje te geven om er beter mee om te kunnen gaan, ongeacht of je vader wil luisteren of inzicht krijgt.

Jij kunt de cirkel doorbreken en ik wens je daarbij veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag mij af ......je zegt: "En niet meer van die fantasieën afkomt" etc. jij bent dat kind .......met die fantasieën
is het niet ? of sla je je eigen kind echt? ........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vader zou je aan MOETEN horen, uit respect voor jouw beleving en de liefde voor jou als persoon, om een trauma
te helpen verminderen.
Ook wij als ouderwets opgevoede ouders hebben met de billen van onze kinderen gepraat zij het spaarzaam en niet hard en nimmer uit woede, onze kinderen zijn inmiddels volwassen.
We hebben met hen beide gepraat over deze achterhaalde procedure.
Zij vonden echter dat we eerder karig geweest waren met straffen dan te hard.
Mijn oudste zoon noemde mij als vader zelfs een softy.
Toch is het ozo belangrijk om je kinderen RECHT te doen, ook achteraf.
Nu we beter (kunnen ) weten, moeten we onze kinderen om vergeving vragen en ons niet verstoppen achter de tijdgeest. Wat fout is, moet je fout durven noemen.
Je vader onthoudt zich de kans om je respect weer te verwerven. Hoe kun je respect opbrengen voor iemand die jou niet respecteert??
Je mag hem gerust mijn antwoord laten lezen.
In mijn profiel kun je zien wie ik ben.
Je vader zou erg kunnen groeien door zijn inzichten te updaten, we leven immers in de wereld van nu en niet meer in de wereld van de billenkoek.
Het is beter van verkeerde procedures afscheid te nemen, ik vond het geven van billenkoek zelf ook erg vernederend
en vroeg dan ook aan de kinderen hoeveel tikken ze nodig hadden om de boodschap te onthouden.
Daardoor gaf ik ze inspraak in deze ontluisterende situatie.
Ik ben echt blij dat we deze wan-straffen afgeschaft hebben.
Je vader moet ophouden je als (klein) kind te zien, maar als een volwassen man , waarmee hij in zijn verdere leven nog veel plezier kan maken.
Ik heb mijn kop gebogen en daarmee hebben mijn zoons gezien dat ook ouders fouten maken en toe kunnen geven.
Daarna is immers VERgeving mogelijk.
Achter dat verhaal kan dan een PUNT komen, in plaats van de komma die volgt door kortzichtigheid van ouders.
Op dwaze koppige vaders die tegen beter weten in verkeerde procedures koesteren zitten hun kinderen niet te wachten.
Zou je daar gemakkelijk je kleinkinderen laten logeren?
Ik dacht het niet........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw fantasieën hebben een oorzaak. Die achtergrond weet je. Het terugkoppelen naar je vader kan een oplossing zijn maar waarschijnlijk zul je zelf hulp moeten zoeken.
Stel dat je deze handeling niet meer in de hand kunt houden dan zit je dus met een "nog"groter probleem.
Hulp zoeken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het erg dat een ouder een kind slaat, en al helemaal op de blote billen. Dit is niet alleen extra pijnlijk, maar ook zeer vernederend.
Een ouder hoort een voorbeeld voor de kinderen te zijn en een kind te leren dat je problemen niet oplost door te slaan, maar door erover te praten.
Kennelijk kan jouw vader dit niet, want zelfs als je achteraf de situatie wilt bespreken, wijst hij je af.

Over dat 'naspelen' kan ik je adviseren om toch hulp te zoeken. Ik weet uiteraard niet hoe oud je bent en of je zonder ouders naar de huisarts kan. Dit is een mogelijkheid. Je kunt ook via school een vertrouwenspersoon inschakelen. Maar praat er in ieder geval over met iemand die je vertrouwt en die je kan helpen de juiste hulp te zoeken.
Als je geen hulp zoekt, ben jij straks degene die slaat en dit moet je zien te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een ouder hoort een voorbeeld voor de kinderen te zijn en een kind te leren dat je problemen niet oplost door te slaan, maar door erover te praten."
+1
Dit is m.i. de kern van opvoeden, en hét argument tégen wat voor soort tik dan ook.
Verder goed advies.
Ja natuurlijk is het erg om een kind te slaan en zeker zoals jij beschrijft.

Vroeger gingen er dingen anders, en nu qua opvoeding gebeuren er dingen gelukkig ook anders.

Als jij er over wilt praten en denkt dat het voor jou een oplossing is moet je het doen. Maar hoeft dus niet te betekenen dat dit nu is opgelost en je te horen krijgt van je vader wat jij wilt.

Iedereen heeft wel een bepaalde ervaring wat in zijn geheugen gegrift staat, maar het goede daarvan is dat je kan leren en dit dus niet zal doen bij je eigen kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me iets wat wij hier niet met zijn allen voor jou kunnen gaan oplossen. Als je verdieping wilt dan zou ik professionele hulp zoeken. Dit zal hopelijk ook uiteindelijk de band met je vader kunnen herstellen, anders blijft dat maar zo rondzweven.
Wanneer je je huisarts toevertrouwd dat je hulp zoekt van een psycholoog/therapeut/etc. dan kan die je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is niet erg... Fantasie moet je toestaan... Ook bij kinderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp jou niet.
Begrijp jij eigenlijk het probleem hier wel?
ja dat is erg want dat doe je niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja natuurlijk is dat erg,een kind sla je niet en zeker niet op de blote billen,slaan is een teken van onmacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is HEEL erg. Je vader wil er niet over praten omdat hij het zelf ook erg vindt. Het was onmacht, maar het heeft jou beschadigd. Je hebt het niet verwerkt, je probeert het te verwerken in je fantasieën. Zoek alsjeblieft hulp om erover te kunnen praten en je waardigheid weer terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind ''bloot'' heel erg vernederend. Een kind moet vanaf kleins af aan al weten dat zijn/haar lichaam waardevol is!
Ik ben vroeger seksueel misbruikt en dat is ook een vorm van mishandeling.
Ik vind dit absolute nonsens.
ik geef mijn dochter een corrigerende tik op dr hand als ze met het stopcontact speelt of dingen doet die gevaarlijk zijn!! Maar op de blote bil? of sowieso op de bil?
Nee dat gaat er bij mij echt niet in hoor?

dit soort dingen gebeurde vroeger, toen de mens nog aan de domme kant was, tegenwoordig zijn ze zo ver met psychologie dat ze oorzaken weten van mensen hun knopen.
Dit moet je echt absoluut nooit meer doen.
Wanneer dat kind ouder is, pleegt het straks nog zelfmoord!

Vernedering is iets dat LEVENSLANG tussen je oren blijft!
En ik weet er alles van!

Als je iemand op de blote billen wilt slaan, neem je een meesteres of een vrouw, pak je haar van achter en klap je dr op dr bil.. of man wat je voorkeur is.

Maar kind? NEE NEE NEE NEE NEE

Toegevoegd na 1 minuut:
dus laat hem dit lezen als hij niet wilt horen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pedagogische tik moet kunnen .Onlangs is daar een wetenschappelijk artikel over verschenen:

http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinderen/article/detail/1048953/2010/01/03/Pedagogische-tik-maakt-kinderen-succesvoller.dhtml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet dat iedereen roept van ow wat erg en vreselijk en die vader... We hebben helemaal niet genoeg info, hoe lang is het geleden (5 jaar of 50 jaar???) Hoe oud was het kind en waarom werd de "straf"uitgevoerd. Misschien na de zoveelste waarschuwing en de zoveelste strafmaatregel?

Ik kan mij best voorstellen dat je als ouder in je wanhoop soms dingen doet die je eigenlijk niet zou willen (ok op de blote billen slaan gaat me iets te ver) maar toen ik klein was was het vrij normaal.

Sommige mensen blijven maar in het verleden hangen, ik zou zeggen get on with your life. Pak de draad weer op en kijk vooruit, ga verder. Wat voor zin heeft het om het helemaal uit te spitten, het kan meer ongedaan worden. Leer ervan doe het niet bij je eventuele eigen kinderen en geniet ervan dat je vader er nog is.