Je kunt je melden bij jeugdzorg en daar helpen ze je dan verder.

Toegevoegd na 17 uur:
'ik zit ergens mee en daar wil ik over praten'

Je zal maar een probleem hebben. Thuis, op school, of op je werk. En je hebt niemand om mee te praten.

Je kan je soms zomaar somber of opgefokt voelen. Of je wordt gepest.
Het kan zijn dat de ruzies thuis uit de hand lopen. Je bent bang dat het misgaat met je vader of moeder. Misschien hebben die psychische problemen of schulden, of zijn ze verslaafd. Je kan je ook rot voelen omdat je iets ergs hebt meegemaakt. Bijvoorbeeld met geweld, of seks. Of je hebt iets gedaan waardoor je met de politie te maken krijgt.

Je bent echt niet de enige die ergens mee zit. Daarom is er Bureau Jeugdzorg. Daar vind je mensen die naar je luisteren en je helpen een oplossing te vinden.

Die hulp kost niks. En we vertellen het ook niet zomaar door aan je ouders.

Bureau Jeugdzorg bij jou in de buurt.

Minner lees dit even
11 jaar geleden
Je kunt sowieso altijd de kindertelefoon bellen, zij kunnen je dan verder helpen met eventuele verdere hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
0800-0432 dit nummer is van de kindertelefoon. Die kun je altijd bellen, dag en nacht en is gratis. Ook op je mobiel. Daar kun je praten, je hart luchten, uithuilen EN ze helpen je ook nog met advies en eventuele opvang. Succes en veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt daar ook chatten!
Bespreek het met iemand die je vertrouwd en die ook een verantwoordelijkheid voor je heeft. Bureau jeugdzorg is wellicht nog wat te eng.
Een leerlracht op school kent jou en kan je helpen. De huisarts is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ook de ouders van een vriend, een buurvrouw of tante, iemand met wie je kan praten en die jou en jouw thuissituatie kennen. Soms is die stap makkelijker dan rechtstreeks naar een hulpverlener, wat natuurlijk ook kan.
De eerste stap heb jij al gezet, door op dit forum raad te vragen, om te beginnen zou je een afspraak kunnen maken met jou huisarts, hij kan jou daar verder mee helpen en je hoeft niet bang te zijn, een huisarts heeft zwijgplicht, daar kun je veilig je verhaal doen, je bent nog maar 15 jaar vindt het heel goed van jou dat je het hier hebt durven zeggen, onderstaand kan jij misschien als jij zover bent? het centrale nummer bellen, ook jeugdzorg kan je daarbij helpen, neem je eigen geluk in handen haal diep adem en kom voor jezelf op!!,... je kunt het.....sterkte wens je heel veel succes!!

Contact - Inspectie jeugdzorg
www.inspectiejeugdzorg.nl/organisatie/contact/
Inspectie Jeugdzorg Sint Jacobsstraat 61 3511 BP Postbus 483 3500 AL Utrecht Centraal telefoonnummer: (030) 230 5 230.