Hoi, kan iemand mij uitleggen waarom luiers een maat 6 hebben? Een kind is dan, als het goed is, toch al lang zindelijk?

Hoi, luiers hebben een maat 6 (16-30 kilo) maar is deze maat niet een beetje onnodig? Een kind past deze luiers bij ongeveer 16 kilo, een gemiddeld kind is 3.5 jaar oud wanneer het 16 kilo weegt. Maat 5 is voor kinderen tussen de 11 en 25 kilo. Een gemiddeld kind is 7.5 jaar oud wanneer het 25 kilo weegt. Nou snap ik wel dat deze luiers in maat ‘overlappen’ maar een kind is bij 3.5 toch meestal al wel zindelijk? En al helemaal bij 7.5 jaar :-)
Dus nou is mijn vraag, waarom is er een maat 6? Ik snap best dat je wat zwaardere of grotere kinderen hebt of kinderen die wat grotere behoeftes doen. Maar een luier dragen tot dat je 25 kilo bent lijkt me wel genoeg.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
als jij denkt dat andere geen behoefte hebben aan grotere pampers ik heb een zoontje met een beperking en is 6 jaar en nog niet zindelijk omdat hij het niet kan aangeven en grotere luiers nodig heeft waar heeft u dan over te oordelen tot welke maat de luiers gaan u moet eens eerst naar u eigen kijken inplaats van een andere

Het beste antwoord

Dat tekent dan voor jouw beperkte voorstellingsvermogen.

Ten eerste zijn er nog heel wat kinderen die tot na hun zevende in de broek plassen, OOK kinderen van boven de 15, ja, van boven de 30 kilo.

Dan heb je een groep 'bedplassers' die dat -geheel buiten un schuld om - blijft doen tot ver in de puberteit.

Er zijn zelfs volwassen die dat nog met zekere regelmaat doen, en daar helpen helaas geen medicijnen en operaties tegen. En dan heb je natuurlijk een (grote) groep mensen die nooit zindelijk worden. Lichamelijk en verstandelijk gehandicapten, mensen met een open ruggetje, verlamden, dat werk.

Tel daar bij op de incontinente bejaarden (uiteindelijk eindigen we eigenlijk allemaal weer in een luier, mits we oud genoeg worden) , en je zult begrijpen dat 16-30 kilo nog helemaal NIKS is. Ze hebben ook wel luiers voor mensen van 150 kilo - en meer.

Dat dit de grootste maat is die in elke supermarkt wijd en zijd verkocht wordt, betekent maar één ding : voor kinderen tot een jaar of zeven, is in de broek danwel in bed plassen, gewoon nog HEEL normaal.

Je kunt jezelf niet altijd als referentiekader gebruiken. Mijn beide kinderen waren zindelijk met 2 jaar, en wogen toen respectievelijk 9 en 12 kilo (ja, het waren ukkepukkies). Dus voor mij waren de grootste drie, vier maten al kolder. Daarentegen moest ik toen voor prematurenluiers maat micro nog wel naar de thuiszorgwinkel. "Wat een onzin ; die kinderen zitten toch nog in de buik ?? " Normaliter wel ja....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben het helemaal met je eens marleen en je legt het duidelijk uit maar:"Dat tekent dan voor jouw beperkte voorstellingsvermogen." dat kan wel wat aardiger......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach niet minder aardig dan '"...een luier dragen tot 25 kilo lijkt me wel genoeg''. Ik zal het mijn vriendin met haar gehandicapte volwassen zoon van tegen de 70 kilo meedelen......... Ofwel, ik reageerde gewoon op de verbolgen toon van de vraagstelster. Mea culpa.

Andere antwoorden (3)

Even buiten de lijntjes denken. Niet iedereen wordt gezond geboren en niet iedereen kan zindelijk worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies zoals je zegt, als het goed is, maar het is niet altijd goed en dus wel behoefte en vraag naar boven genoemde maatvoering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten de zieke kinderen om, zijn er ook nog veel basisschool kinderen die 's nachts nog niet (helemaal) zindelijk zijn, gewoon wat later dan gemiddeld, of door spanningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, 15% van de kinderen is 's nachts nog niet zindelijk als ze zes zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarnaast heb je die maat wel nodig als ze de hele nacht slapen maar hun luier wel helemaal volplassen. Dan hoort dat gewicht nog niet maar ze hebben die maat gewoon nodig voor het plassen.