Wat heb ik voor ''korreltjes'' onder mijn ogen?

Hallo, ik ben een 16 jarige jongen. Ik heb onder mijn ogen een aantal witte pukkeltjes zitten. Ze zijn niet uitknijpbaar. Mijn moeder zegt dat het ''vetbolletjes'' zijn. De pukkeltjes zijn niet groot. Er is ook duidelijk geen sprake van een ontsteking. Wat is het en hoe moet ik het weghalen? Vraag gerust naar extra informatie;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Deze worden gerstekorrels genoemd of met de medische naam milia. Ze verdwijnen meestal na een tijdje vanzelf, maar kunnen ook makkelijk weer terugkomen. Vermoedelijk ontstaan gerstekorrels door een combinatie van een te sterke verhoorning van de huid en te weinig vocht, als gevolg waarvan er een verstopping van talgklieruitvoergangetjes in de opperhuid optreedt.

\Een dermatoloog of schoonheidsspecialist kan ze verwijderen zonder dat er een littekens ontstaan.