kan het zomaar dat een alleenstaande moeder 48 uur per week werkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een baan van 48 uur?

Het beste antwoord

Dat kan wel maar moet niet mogen. Het moederschap zou
gezien moeten worden als belangrijke taak, waarvoor tijd beschikbaar gesteld zou moeten worden.
Al die kinderen die bij GGZ of BJZ belanden hebben vaak dolgedraaide ouders.
Hoe zou dat komen?
De Staat beseft nog steeds niet, dat een goede ouder kapitalen uitspaart aan zorgkosten, die gemaakt worden voor kinderen die te lang te veel te kort gekomen zijn.
Eenoudergezinnen , daar moet een goede regeling voor komen.
Straks heeft U een burn-out EN neurotische kinderen.
Schiet iemand daar dan wat mee op?
Nee zeggen is moeilijk, soms moet het echter.
Nee tegen de baas zeggen wel te verstaan, niet tegen de kinderen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja dat kan, en volgens mij heb je het over jezelf, dus het kan zomaar waar zijn...

Maar gezond is het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plussie
Dat is dan 6 dagen werken. Ja dan kan zomaar zijn. Als zij daar behoefte voor hebt. Waarom niet. Hoeveel kinderen.
Je moet ook denken aan vaste lasten natuurlijk.
Is die alleenstaande moeder dan 1 dag vrij of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de kinderen is het niet denderend als moeder zo veel moet werken, maar het kan best... er is geen verbod op...

met wat minder ueren werken, komt er ook brood op de plank (en moeten de uitgaven misschien wat aangepast worden) maar het lijkt me sterk dat iemand gedwongen wordt om meer te werken dan ze zelf wil...

heel wat 'kleine zelfstandigen' hebben trouwens een werkweek van een uur of 60, 70...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kán natuurlijk wel. Of het prettig is ligt aan de moeder én de kinderen, hoe die zich hier bij voelen.
Ik moet er niet aan denken, vind het veel te leuk om thuis te zijn met de kinderen, gelukkig heb ik hier de mogelijkheid toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plussie
Dat kan niet zomaar, alleen als ze de zaak goed geregeld heeft kwa opvang en huishouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee eigenlijk niet, je mist zoveel mooie dingen van je kinderen.
Als je altijd maar werkt ben je vaak te moe als je thuis komt, dus dan mis je ook de signalen van je kinderen.
Maar niet altijd is er een keuze, daar ben ik realistisch genoeg voor om dat te beseffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat kan ,dat zijn 6 dagen van 8 uur of 5 agen van 9 en een van 3 of zelfs 4 van 10 en 1 van 8 .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
rekenwonder + 1
Ligt aan veel omstandigheden. Hoe oud zijn de kinderen et cetera.

Maar waar een wil is is een weg; dus ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er zijn inderdaad alleenstaande moeders die 48 uur per week werken.
Het is niet altijd zomaar.! Kan soms een must zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het? Ja. Natuurlijk kan het. Kwestie van afspraken met de buren maken over opvang en een baan waar je 48 uur per week kan werken, of 2 baantjes.

Je vraagt echter verleid tot uitlatingen of het wenselijk is. En hier is het een beetje de vraag hoe de opvang van de kindereen geregeld is. Als de buurvrouw beste vriendin is, met kinderen in dezelfde leeftijd, zou ik zeggen: Die opvang is prima, en dat komt wel goed. Echter, als de kinderen dan dan 54 uur in een of andere betaalde opvang moeten zitten lijkt het me niet zo denderend. Natuurlijk hebben ze daar ook wel het beste voor, maar je hebt toch net wat minder invloed over hoe je kinderen opgevoed worden.

Persoonlijk vind ik dat als je kinderen wilt & hebt dat je ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt naar de kinderen & dus aanwezig moe tzijn. Maar ja.. Dat gaat niet altijd zomaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gebeurt helaas wel, maar ik ben het er niet mee eens.
Ik vindt dat de moeder er voor de kinderen moet zijn, gewoon en alleen omdat zij de moeder is.

Kinderen hebben haar liefde en aandacht nodig, de liefde en aandacht van een ander is gewoon niet te vergelijken met dat van de moeder!!

Moederschap komt met bepaalde verantwoordingen, die je niet zomaar kunt laten vallen omdat je het bv te lastig vind of omdat je liever wilt werken.

Maar in sommige gevallen maakt de maatschappij het gewoon niet haalbaar (denk aan alles wat betaald moet worden bv) Daar mag van mij ook verandering in komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan zomaar.

Dat wist je zelf natuurlijk ook al. Als je specifieker antwoord wilt dan dit, bijvoorbeeld een oordeel, zul je je eigenlijke vraag expliciet moeten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beledigd? Ik geef alleen antwoord op de vraag.
Alles kan. Ik vind het alleen sneu voor het kind. En zielig voor de moeder dat ze veel moet werken. Wie zorgt voor het kind in die 48 uur.