Dochter lust geen ontdooide gekolfde melk, wat nu?

Hallo dames,

Over een maand gaat ons dametje naar de GO. ik heb dan nogtwee weken vakantie en ga dan werken op ma,wo,vr en om het weekend. Dame gaat twee dagen naar de go, de andere dagen is papa thuis.

We zijn sinds twee weken aan het oefenen met kolven en flesdrinken. Papa geeft de voeding aan het begin van de avond en ik kolf dan voor de volgende dag. Ik kolf ong. 100cc en ze drinkt 150. In de loop van een dag kolf ik nog wat,vaak s ochtends om de druk eraf te halen.

Ingevroren, ontdooide melk lust dame niet. Hoe ga ik dat doen als ze 8 uur bij papa/go is? Kolven op het werk isin principe geen probleem, zegt de manager. Ik vrees alleen dat ik geen 3x 150 cc gekolft krijg op het werk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Ivana
11 jaar geleden
Je kunt je voor deze vragen het best in verbinding stellen met een lactatie-deskundige. Het consultatie-bureau heeft in deze weinig of geen zinvolle oplossingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze gaat binnenkort nog meer drinken dus dat gaat sowieso een probleem worden...

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat het een kwestie is van "lust niet".
De baby kent geen andere voeding, dus is de smaak van borstvoeding voor haar prima.

Het gaat meer om de manier waarop het gepresenteerd wordt.
Aan de borst moet ze heel hard zuigen.
Heb je speciale spenen voor op de flesjes, met heel kleine gaatjes waar ze ook hard aan moet zuigen?
Ik herinner mij dat het even zoeken was.

In Nederland heb je de "Vereniging Borstvoeding Natuurlijk".
Daar kun je al je vragen stellen.
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/

Er zijn in iedere provincie wel contactpersonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, gekolfde melk die in de koelkast bewaard is, dri kt ze wel uit de fles. Ze drinkt dan 150 cc. Maar ik kolf te weinig om voor drie voedingen te hebben.
Ik heb eerder het gevoel dat ze niet wil drinken omdat jij er onrustig van wordt. Als ze dit niet wilt, ga dan gewoon over op flesmelk. En misschien heeft ze ook gewoon wat minder honger. laat het wat minder een moeten zijn en probeer wat minder te regelen. Daar worden jij een je kindje een stuk rustiger van? Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Als zij flesvoeding kan verdragen hou dat dan standby in huis. Zolang jij blijft vrezen mislukt de borstvoeding en hoe vaker je kolft en laat drinken hoe meer melk jij aanmaakt. de natuur doet zijn werk wel. en de wet van de natuur zegt: Als je iets te sterk wilt en verwacht, of als iets te zeer MOET dan gaat het niet werken, en dat weet jij ook wel. Dus MOET even wat minder, dan komt het allemaal prima in orde. Ik ( maar das mijn mening) zou, zolang ik borstvoeding geef, helemaal niet willen werken. dat ontregelt de boel gewoon teveel als ik teveel weg ben. Dat momentje samen met je baby aan de borst opgeven voor een werkgever? no wway... das een korte tijd in je leven dat je dat kunt meemaken, dat intense moment van onvoorwaardelijke liefde tussen jullie twee. die ogen waarmee je kindje je zo intens kan aankijken terwijl je de melk voelt stromen. Dat is heaven...