Is het slecht voor een klein meisje (3-10 jaar) om op hakken te lopen?

zie artikel: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mode_beauty/5521984/__Kleine_meisjes_op_hakken__wel_of_niet___.html?p=26,2
Is dit slecht voor een kind? Waarom wel of niet? Heeft het gevolgen voor de loophouding/lichamelijke toestand voor de toekomst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Voor een volwassene is het al slecht om hoge hakken te dragen, dus dat het voor een kind in de groei ook slecht is, is wel duidelijk.

Enkele gevolgen die het van het dragen van hoge hakken kunnen hebben:
-Door een te hoge hak te dragen, gaat het lichaam in een
andere houding lopen, wat misschien mooi oogt, maar op lange termijn voor een holle rug (door het extra uithollen van de onderrug gaat de lendenzuil doorzakken) kan zorgen.
-En dat zorgt dan weer voor een afwijkende houding.
-Verkorten van de kuispieren (let maar eens op de kuiten van dames die altijd naaldhakken aanhebben, het lijkt of ze een bol zitten hebben in hun kuitvlees.) Je kan het ook zelf voelen wanneer je na enkele uren haklopen, je schoenen uitspeelt, en je voeten plat op een koude ondergrond zet. Meestal ben ik dan even onderhevig aan krampen in de kuiten, omdat de kuitspieren ineens gestretcht worden.)
-Wanneer je je voeten omslaat, heb je, daar je lichaam veel verder van de grond verwijderd is ook veel meer kans op een enkelblessure.

Voor meer informatie: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Tuurlijk. Voor volwassen vrouwen is het al slecht, laat staan een kind in de groei. Een kwartiertje voor de 'grap' kan geen kwaad hoor.
14 jaar geleden
Ja dat is slecht, want die is nu al bezig om zichzelf aan te passen aan de norm van mannen... Laat dat meisje zichzelf laten en haar zeggen dat het nog tijd genoeg is... Als ze er mooi uitziet op haar trouwdag, dan is dat heel mooi... Maar daarvoor en daarna maakt het niet meer uit...

En de kuiten verkorten als er op hoge hakken gelopen wordt... Dus uit gezondheid alleen al is het ook af te raden, sterker nog ronduit ongezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hakken is niet goed voor kinderen en eigenlijk voor niemand. Ik heb ze vroeger ook veel gedragen en zit nu met de gebakken peren: Hallux Valgus ... Dus, zo min mogelijk hoge hakken, dames. En kinderen al helemáál niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Je hebt VOOR mij geantwoord. Lijkt mij geen goed idéé voor de ontwikkeling van je voeten die je tijdens het lopen zou moeten afwikkelen
Hakken is sowieso slecht... Jong of oud.

Wanneer je vaak op hoge hakken loopt is dit niet alleen slecht voor je voeten maar ook voor je knieën en je rug. Ook kan het er voor zorgen dat je achillespees verkort (en bij kinderen niet goed genoeg groeit.) Hierdoor word het lopen dus moeilijker; je heb minder bewegingsvrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hakken geven weinig steun en zorgen ervoor dat mensen sneller zwikken (door het gebrek aan steun zwikt men bij een vreemde beweging). De schoenen (hakken) kunnen namelijk de onverwachte beweging niet corrigeren.

Steun is bij jonge kinderen zeer belangrijk, ook omdat ze nog in de groei zijn. Het is daarom ook belangrijk om goed te staan. Een goede schoen geeft steun en je kunt er stevig op staan. Hierdoor krijg je op latere leeftijd minder last van rugklachten (bedenk je maar: als je steeds verkeerd staat moet je rug steeds de verkeerde houding opvangen en dit zorgt voor een verkeerde stand van de rug).

Conclusie dus: JAH het is zeer slecht voor zo'n jong meisje om op hoge hakken te lopen. Het blijft ook slecht naarmate mensen ouder zijn, maar bij jonge kinderen is er een groter risico, omdat zij nog groeien en o.a. de stand van de rug daardoor verkeerd kan gaan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kind is nog volop in de groei, en heeft goede schoenen nodig, met een goed en ondersteunend voetbed.

Ten eerste is het al slecht voor de hakken omdat deze er onderuit kunnen breken als ze niet goed passen.

Voor het kind is het super slecht voor de rug, nek, schouders en hoofd. Je gaat namelijk heel anders staan met hakken. Als het voor een verkleedpartijtje is snap ik best dat dit leuk is. Maar om hier de hele tijd op rond te stappen is dus niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zie je die kleine meisjes al heel vroeg op hakken lopen.
Nog hogere trouwens dan de desbetreffende foto in dit artikel.
En dan niet alleen voor een speciale gelegenheid!
Nee hoor, tijdens het buiten spelen/boodschappen/naar school etc.

Tegenwoordig lijken ze steeds jonger, met strings, make- up, hakken, etc te beginnen.
Ik snap ook niet dat die ouders dat voor hun kinderen kopen.
Maar goed, het zal niet goed zijn voor de houding van je rug noch je voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het slecht. En als aanvulling op wat bovenstaanden allemaal al hebben gezegd: hoe moet een kind lekker rennen en spelen op hoge hakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dat slecht, de houding, stand voet, bloedsomloop etc plus ziet het er ook niet uit.. sorry laat een kind een kind zijn en geen jonge vrouw, ze zijn maar zo kort klein..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hakken lopen vervormd de ruggengraat.
Als een kind in het spel even op hakken loopt is dat niet zo'n probleem. Het zou vervelender worden dat ze dit de hele dag zou doen.
Ook volwassen mensen hebben hier nadeel van. De achillespees kan hierdoor te kort worden zodat op plat schoeisel een probleem wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is slecht. Op jonge leeftijd groeit het lichaam volop, door op hakken te lopen is de kans groot dat het lichaam scheef gaat groeien met name voor de rug, heupen en knieen is dit slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeer slecht.!!!

Ik verwijs jou naar vorige vraag

http://www.goeievraag.nl/vraag/lopen-vrouwen-hakken.23592