Afbouwen borstvoeding, hoe doe je dat met de laatste 2 voedingen? Iemand ervaring?

Ik geef nog 3x op een dag borstvoeding.

Ik vervang vanaf dit weekend de voeding van 12:00.
Maar hoe bouw ik die laatste 2 voedingen af?

Ik heb dan echt het gevoel, dat óf ik heel de nacht of dag danop knappen sta. Voeding gewoon weglaten? Of gedeeltelijk? Dat ik hem bijv. maar 5 min laat drinken en dan er wat anders bij aanbied?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik deed dan de voeding in een flesje.
voor de melk die na de borstvoeding gestopt was overbleef kreeg ik tabletjes.
goed van je dat je zelf hebt gevoed!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag je verloskundige / lactatiekundige. Of kijk op www.borstvoeding.com.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je kindje steeds meer tussendoor gaat eten en drinken, dan zuigt ie minder hard en lang tijdens de voeding. daardoor loopt je borstvoeding vanzelf terug.

Het beste antwoord

Ik deed de laatste voeding op het moment dat ik nog het meeste melk had, in de morgen dus, dan waren ze nog stuitervol. Tegen de avond niet meer. Je borsten stemmen zichzelf erop af, net als bij het afbouwen van de rest. Voelt het echt heel gespannen laat dan een beetje lopen, zodat de spanning eraf is. Ik zou het zo lang blijven geven als mogelijk is. Het vermindert vanzelf na een tijdje. Zelf heb ik 5 maanden gegeven, en toen was het gewoon op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weet je zeker dat je die voedingen wil afbouwen? Waarom zou je dat doen? Als je er niet bent tijdens die voeding went je lichaam daar snel genoeg aan. Ik heb zo mijn zoon tot zijn tweede verjaardag bv gegeven. Als ik er was kreeg hij wat 's ochtends en 's middags en als ik er niet was kreeg hij wat anders. Na een jaar past je lichaam zich daar prima op aan en voel je geen volle borsten meer.

Zoja: gewoon gaan minderen, als je zoon nu 10 min drinkt laat je hem elke dag of twee dagen een minuutje minder drinken maar bouw eerst de avondvoeding af en als laatste die ochtendvoeding.

Als je het gewoon rustig aan doet zijn er bijna geen manieren fout, plotseling stoppen is fout. Als je het gevoel hebt dat je op knappen staat en het doe echt pijn kolf je even wat met de hand af, dat stimuleert wel weer maar je hoeft toch niet volgende week droog te staan hoop ik?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil best langer de borst geven, graag zelfs, maar mijn lichaam is hormonaal helemaal ontwricht, zonder minipil of met minipil, ik blijf aan 1 stuk door menstrueren. 3,5 week lang, dan 4 dagen niets, en daarna beginnen we fijn weer opnieuw. Ik ben zo helemaal niets meer waard. Ik wil rustig afbouwen, het gaat al 10 maanden zo, dus ik kwakkel wel even door :P Maar wil nu langzaamaan wel proberen om rond zijn 1ste verjaardag te stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de eerste heb ik tot 15 maanden de borst gegeven. Maar ik weet echt niet meer hoe ik het afbouwen toen gedaan heb :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat die lange menstruatie door de borstvoeding komt of denk je dat niet? Neem anders even contact op met borstvoeding natuurlijk of la leche league om informatie te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje wat een waardeloos gedoe Unholiness! Zou er niet iets anders aan de hand kunnen zijn waardoor je zo vloeit? Mijn moeder wilde vroeger altijd dat Jezus langs zou komen om de zoom van haar jurk aan te raken, maar die bleek een flinke vleesboom te hebben. Daar hielp geen heilig wonder aan, maar wel een medische ingreep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, ik denk ook dat er iets anders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leche league die willen alleen maar dat je door gaat met voedden. in 1987 ben ik hier bij een bijeenkomst geweest, en een moeder die graatmager en aan het eind van haar latijn was push-den ze nog om toch niet op te geven. Ze gaven je de indruk dat als je niet zelf voedden dat je en slechte moeder was.
Geen goede ervaring hiermee.
Mischien is hun instelling nu veranderd, zou kunnen. Dat vloeien is niet goed. Juist met borstvoeding kan het tot een jaar wegblijven. Bij mij 8 mnd.
Ik zou hier niet gerust op wezen en er op staan dat ze je eens goed onderzoeken. (Gynaecoloog).
Je voelt je al helemaal niet goed en dat klopt echt niet hoor!
Jouw kind heeft een gezonde sterke moeder nodig dus denk ook alsjeblieft aan jezelf!! Mischien doe je het al, maar je kan ook op je voeding letten zodat de aanmaak voor melk niet gestimuleerd wordt. Ik weet niet wat voor jou handig is maar ik heb zelf na de voeding van 12.00 uur die van 08.00 uur laten vallen en kon dan nog de laatste voeding heerlijk tutten met mijn zoontje.(9mnd.) Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou er is ECHT wel wat veranderd hoor in 25 jaar. Hoe kom je daarbij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met la leche ook de ervaring dat alleen borst geven goed was.
toen ik bij de oudste te veel afgevallen was (begon met 64kg, aan eind zwangerschap 72, na bevalling 60, en na een paar weken borstvoeding nog maar 55kg) zei de verloskundige dat als ik niet veel meer ging eten ik beter kon stoppen met voeden. werd steeds zwart voor m'n ogen. heb uiteindelijk 1 jaar gevoed, tot volgende zwangerschap. Toen gingen mijn borsten zeer doen. ben het overigens met iedereen hier eens dat zolang en zo veel vloeien niet klopt. ga maar snel naar de gynaecoloog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat mij meer om de combinatie: zolang ongesteld en borstvoeding. Ik zou dus vragen aan zo'n organisatie of daar een relatie tussen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
La Leche League stond vroeger ook wel bekend als 'de Borstvoedingsmaffia'. Ik geloof dat ze inmiddels wel wat milder geworden zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle hoe ik daar bij kom, omdat ik daar ook geweest ben anders kan ik het niet zeggen he.
Daarom zeg ik ook: "Mischien is hun instelling nu veranderd, zou kunnen." En naar de dokter en dan naar de gynaecoloog lijkt me toch een veel betere stap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel hoe kom je daarbij dat het niet veranderd zou zijn. Ik zou nooit iets roepen over het nu als mijn ervaringen van 25 jaar geleden zijn. Maar nogmaals: het ging mij meer om die combi met die menstruatie. Als zij dat OOK niet herkennen ga je dus daarmee naar huisarts/gynaecoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
las bij haar andere vraag dat het waarschijnlijk meer ligt aan de pil ligt die ze slikt. Cerazette, bevat geen oestrogeen en is dus geschikt icm borstvoeding.
Eerst die van 12:00 uur afbouwen... als je gespannen borsten houd zou je een beetje kunnen afkolven zodat de spanning weg is. Na enkele dagen tot een week is die voeding wel afgebouwd en kun je met die van 20:00 uur op dezelfde manier beginnen.
Die van 8:00 uur kun je vaak nog wat langer aanhouden.. wel zo gezellig samen dat intieme moment.. wil je die ook kwijt kost je dat ook 1 week.. het kan dan nog wel eens gebeuren dat je borsten gespannen aanvoelen... als het pijn doet zou je wat kunnen afkolven anders zou ik het zo laten... ik heb 4 kinderen lange periodes gevoed en het ook op deze manier gedaan.
succes.

Toegevoegd na 4 uur:
Je moedergevoel gaat voor alles..
s Morgens ben je lekker uitgerust .. vandaar dat mij in die tijd aangeraden was om de ochtend voeding tot het laatst te houden...
Maar het het bij jou werkt, dan is het prima.. gewoon doorgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb juist de laatste voeding het langste aangehouden. 's ochtends was het toch meer haastwerk, 's avonds kon ik lekker alle tijd nemen.
Maar inderdaad, gewoon rustig aan, dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die ochtenden waren heerlijk ontspannen. en later met de tweede kwam de oudste er met zijn flesje pap ook gezellig bij liggen. Maar toen werkte ik nog niet.