Baby 10 mnd.oud heeft een klein beetje een plat achterhoofd,slaapt nu veel op buik en zij.Kan dit nog door een babyhoofdkussen Theralina beter worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoontje had dit ook en dat is met op de zij slapen helemaal goedgekomen. Ik weet natuurlijk niet hoe plat het hoofdje is maar als t minimaal is zou ik me er niet zo druk om maken. Als ze nu op haar zij en buik slaapt komt dat wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het even bij het consultatiebureau, daar zien ze meer kindjes en kunnen ze je een advies erover geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, het consultatie bureau vragen om advies.
Mijn zoon heeft dit ook en het is nog steeds te zien, hij is nu 16, maar met een goed kapsel valt het niet op.

Het beste antwoord

baby's hebben vaak een plat achterhoofdje, dit komt omdat veel baby's op hun rug te slapen worden gelegd ter voorkoming van de wiegedood (die veroorzaakt kan worden door een buikligging). Om diezelfde reden (wiegendood) worden hoofdkussens voor baby's afgeraden.
De ervaring leert dat een baby vanzelf op de buik gaan slapen als ze zelf zo sterk zijn dat ze zich kunnen omdraaien en dus ook de gevaren voor wiegendood niet meer zo erg aanwezig zijn.
Na een bepaalde tijd zal het hoofdje van de baby dan ook wat ronder van vorm worden.
Het antwoord is dus Nee, geen hoofdkussen, over het algemeen krijgen ze vanzelf een rond hoofdje doordat ze niet meer constant op hun rug liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

geef een baby alsjeblieft geen hoofdkussen.
Ga naar het cb en vraag wat ze adviseren en anders naar de huisarts, ik zie weleens baby's met van die helmpjes, die zijn voor scheve hoofdjes.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik geef je nog even een link waarom je baby geen kussen mag hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helemaal niet erg een beetje plat achterhoofd.
Een kennis van mij vroeger had een kind met een hele afgeplatte schedel doordat het alleen maar op de rug sliep.
Dit is zelfs helemaal bij getrokken toen het kind ouder werd.

Er word ook gezegd dat mensen met een een plat gedeelde op het hoofd. ( bovenop rond en dan plat, heb ik ook) een sterke persoonlijkheid hebben en standvastig zijn in wat ze willen. (Klopt bij wel, lol). Mischien herken je hier iets in bij je eigen kindje.