Is een Spetsnaz training echt een van de zwaarste ter wereld?

Want op internet beweren ze dat ze een monster van je maken. ( in de zin van super sterke lichaam en geest maken)

Voor de moderators ik weet niet goed in welke categorie hij hoort..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Spetsnaz (Russisch: Войска специального назначения - спецназ) is een Russisch acroniem (van spetsialnogo naznatsjenieja) waarmee speciale troepen van zowel politie als leger worden aangeduid. Het betekent om exact te zijn troepen voor speciale doeleinden. In Rusland worden met deze term alle speciale eenheden aangeduid, ook die van andere landen. In de westerse wereld worden vrijwel alleen Russische speciale eenheden met de term Spetsnaz aangeduid.

het is dus gewoon een training voor de russische speciale eenheid, vergelijkbaar met de amerikaanse beter bekende seals. de training zal zeker zwaar zijn, maar of het de zwaarste ter wereld is durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die jou een min gaf heeft zich vergist of is niet op de hoogte van Navy Seals, SAS of, om dichter bij huis te blijven, Korps Mariniers en Commandotroepen. Dergelijke elite-eenheden zijn in veel landen te vinden en in zwaarte qua training ontlopen ze elkaar niet tot nauwelijks, zeker gezien de prestaties die ze leveren. +1, jammer genoeg slechts ter compensatie, want je geeft een prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eentje erbij +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de plusjes, vind het wel jammer dat de minnen geen reactie geven, wil graag weten wat ik fout doe/beter kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig staan de meeste mensen ervoor open om te leren. Jij ook en dat siert je. Als je niet hoort wat je fout doet, hou je dan maar vast aan waar je goed in bent. Slechter kun je daar niet van worden. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
altijd vervelend als iemand een min geeft zonder motivatie het zou fijn zijn als de beheerders van deze site het onmogelijk zouden maken een min te geven waneer deze niet gemotiveerd is
http://www.youtube.com/watch?v=Mr7soJ4UzHU
Oordeel zelf, zelf denk ik dat er zwaardere trainingen bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is aleen de eind opdracht en laat niet de rest van de training zien en ja de verdere training is nog een stuk harder dan de vooropleiding
de spetsnaz opleiding is zeker de allerzwaarste die je kunt voorstellen in de wereld

deze jongens moeten verschillende zware tests afleggen die als je ze afrond worden beloont met een plek in 1 van de spetsnaz eenheden
welke zoals eerder vermeld verdeeld zijn over verschillende ministeries of overheidsdiensten (politie, leger van het ministerie van binnenlandse zaken, eenheden van het ministerie van defensie en de speciale eenheden van de geheime diensten)

om een beetje een beeld te vormen van de eind opdracht kijk ff naar deze link: http://www.youtube.com/watch?v=RW1BuhUxUAI

na dit alles krijg je je verdere opleiding afhankelijk van de eenheid waar je bij komt deze opleiding behelst onder andere lessen in: systema (russische vechtsport), het arresteren van (terreur)verdachten, het ontzetten van gijzelaars, het innemen van vitale objecten, sabotage, observatie,ontvoering, liquidaties van hoog geplaatste leger en overheidspersonen, het beschermen van hoog geplaatste militairen overheidspersonen en objecten, sniper opleiding etc. etc.

als je in een eenheid zit en je bent volledig getraind dan heb je in het russische leger ook nog eens een zeer hoge kans dat je ingezet word in 1 van de opstandige republieken op de kaukasus dus alles wat je geleerd hebt zul je ook echt nodig hebben tijdens je militaire loopbaan bij de spetsnaz

hier een link met foto's van enkele voormaligleden van spetsnaz eenheden met een klein verhaaltje over hun dienstijd bij hun foto http://ruadventures.com/forum/index.php?topic=10992.0
(lees vooral het stukje van Senior Lt. Andrei Boldyrev hij bewijst dat ze harder zijn dan staal bij de spetsnaz)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke Speciale eenheid beweert dat het de zwaarste opleiding heeft.
Naar mijn weten is het Vreemdelingen Legioen het zwaarste.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn ook wel eens uitwisselingsprogramma's tussen eenheden.
Ik weet dat nederlande commandos wel eens de Seals opleiding hebben gevolgd en hebben gehaald, en Seals de nederlandse commando opleiding en die haalden het niet