Nee, zorgverlof krijg je voor ernstigere zaken. Een prik halen is gewoon doktersbezoek. Je kan aan je baas vragen of hij het goed vindt dat je even een uurtje ertussenuit sneakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, gelukkig niet. zorgverlof is als je kind ernstig ziek is. je kan gewoon een uurtje vrij vragen. bijvoorbeeld: mijn dochter lag ernstig ziek, toen kon mijn man zorgverlof krijgen als hij dat wilde. aangezien dat dat aan de situatie niks verbeterde en niks toevoegde in haar belang hebben we dat dus niet gedaan. Mijn vader heeft wel een tijdje zorgverlof opgenomen omdat mijn moeder chemokuren kreeg en mijn broertjes moesten verzorgd worden. Maar een prikje is zeker geen indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal van af.
Dit zal in overleg met de werkgever moeten,
maar als jij voor iedere prik of iedere verkoudheid van jouw kind om zorgverlof gaat vragen, dan ben je snel
klaar denk ik.

Zeker, het recht op zorgverlof is vastgelegd in de wet. Hierdoor kan iedere werknemer vrij nemen als het voor korte of lange tijd nodig is om een kind, partner of ouders te verzorgen.

Dat gaat dan meestal om onverwachte situaties, waarbij niemand anders die zorg op zich kan nemen.
Dus heeft jouw kind een vaste oppas, dan kan die ook met het kind naar de dokter.

U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u een thuiswonend ziek kind of uw zieke partner met wie u samenwoont moet verzorgen. Zorgverlof is ook mogelijk om uw ouders te verzorgen.

Verlofregelingen komen tot stand door afspraken tussen werknemer en werkgever.

Vaak zijn werkgevers wel bereid om een beetje tegemoet te komen, als ze niet de indruk hebben dat er misbruik wordt gemaakt.

De Rijksoverheid vindt bepaalde vormen van verlof echter zo belangrijk dat deze wettelijk zijn vastgelegd.
Door deze verloven wettelijk te regelen, stimuleert de Rijksoverheid de arbeidsparticipatie. Zonder dit soort regelingen zouden vooral veel vrouwen minder gaan werken of hun baan opzeggen. Bijvoorbeeld omdat ze anders niet voldoende tijd krijgen om de kinderen op te voeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een thuisoppas kan ook mee naar de dokter, maar een dagverblijf of naschoolse opvang zie ik dat nog niet doen...
bovendien wil je er als moeder zelf bij zijn.
Nee meestal niet vraag een uurtje vrij