Krijgen de kinderen in Spanje ook kadootjes van Sinterklaas?

Deze vraag stelde mijn 6-jarige dochter vanmorgen. Ze vroeg zich af wat sinterklaas anders in Spanje doet...
Ik heb gezegd dat in Spanje de kerstman kadootjes brengt, maar ik twijfelde eigenlijk wel...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je hebt het goed beantwoord.
Sinterklaas of Sint-Nicolaas is de hoofdfiguur van het gelijknamige jaarlijkse kinderfeest dat op 5 december (pakjesavond) in Nederland en op 6 december (de eigenlijke
naamdag) in België en in enkele (voormalige) Nederlandse koloniën wordt gevierd.
Sinterklaas wordt op kleine schaal in Luxemburg (Kleeschen), Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland, Polen (Św. Mikołaj), Hongarije, Oekraïne, Indonesië,
Slovenië (Sv. Miklavž), Roemenië en Tsjechië (Mikuláš) gevierd.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het speciale Spaanse kinderfeest is met Driekoningen.
Met praalwagens en kamelen en omgeven door uitbundige kinderen brengen de drie koningen heel Spanje een bezoek. En 's avonds, als de kleintjes in bed liggen, brengen zij hun kado´s langs de huizen. Gelukkig is 6 januari altijd een vrije dag, waarop Spaanse families zich verzamelen om de kerstvakantie feestelijk af te sluiten, zodat de kinderen uitgebreid met hun nieuwe hebbedingen kunnen spelen.

Zie: http://spanje.blog.nl/tradities/2008/01/05/driekoningen-brengen-spaanse-kinderen-kado-s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb Spaanse familie ... Ik Spanje krijgen de kinderen vooral cadeautjes van de Reyes (Driekoningen), en ook van de Kerstman. Maar driekoningen is voor de Spaanse kinderen hetzelfde als Sinterklaas voor de Nederlandse kinderen. Ook volwassenen geven elkaar graag cadeautjes op driekoningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, sinterklaas heeft niets met spanje je maken, hij heeft er hooguit een buitenverblijf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Barlotje;

Je hebt je dochter het juiste antwoord gegeven. De vestiging van de Sint in Spanje is alleen maar vanwege het mooie weer. En de fiscus natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met Ruth, met de aanvulling dat volgens mijn moeder Sinterklaas in spanje "Woont" in de overige drie seizoenen... :-))