Waarom hebben anorexiapatiënten nooit hongeroedeem (hongerbuikjes)?

Sterk ondervoede kinderen in Afrika hebben dat vaak. Maar nog nooit gezien bij anorexiapatiënten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Ze zijn daarom nog niet ondervoed... Zoals wel het geval is bij die buikjes die je ziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anorexia patienten zijn wel degelijk ondervoed, dit is zelfs, soms indirect, door depressie's, hartfalen of infectie's vaak de doodsoorzaak bij deze patienten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij zegt dat alle anorexialijders ondervoed zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met anorexia hongeren zichzelf uit, door weinig of niets te eten, over te geven of laxeermiddelen te gebruiken waardoor ze dus ondervoed raken. Ja dus.
Ervan uitgaand dat de defenitie van ondervoeding is dat je te weinig essentiele voedingsstoffen binnenkrijgt waardoor gezondheids problemen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd volgens mij zijn anorexia patiënten wel ondervoed.
En nee daar komt het niet door. Het komt door eiwittekort bij die buikjes. En niet door ondervoed of niet.
Gek genoeg krijgen anorexiapatiënten wel genoeg eiwit binnen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anorexia patienten zijn meestal jonge meisjes die voordat ze anorexia kregen wel goede en ook eiwit rijke voeding hebben gehad vanaf hun geboorte, bij kinderen in ontwikkelingslanden ligt dit natuurlijk anders. Hun 'uitgangswaarde' is zowiezo al veel slechter.
Omdat anorexia patienten over het algemeen wel gezond eten en dus over de hele linie weinig binnen krijgen, maar wel gebalanceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hongeroedeem ontstaat door eenzijdige voeding, met name eiwit tekort waardoor er een storing in de waterhuishouding optreed. Dit heeft tot gevolg oedeem (vochtophoping) in de buik, vandaar de 'dikke' buikjes.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hongeroedeem kan wel zeker voorkomen bij iemand met anorexia, afhankelijk van de samenstelling van de voeding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hongeroedeem treedt op bij een eiwittekort door een slechte of eenzijdige voeding. Ieder verlies van eiwit uit het bloed heeft invloed op de waterhuishouding door het wegvallen van de colloid-osmotische druk, waardoor er geen vocht meer uit de weefsels kan worden weggezogen. Bij een hongeroedeem ontstaat vooral een grote vochtophoping in de buik (hongerbuikjes).

Mensen met anorexia kunnen in geval van ernstig eiwit tekort ook oedeem krijgen( zie link)