Waarom staan er op babyluiers afbeeldingen?

Raar toch, zo'n baby merkt echt niet wat of er op z'n luier staat en ik kan me ook niet voorstellen dat je ze juist om die afbeeldingen koopt, die dingen verdwijnen na gebruik toch in de vuilnisbak, ook zonde van de inkt dacht ik zo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staan er afbeeldingen op wc papier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we baby's even voor de goede orde niet met wc-papier vergelijken, ik zal nooit mijn billen met een baby afvegen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag!
misschien om in de interactie op de commode te gebruiken?
na afloop is er weinig mee te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies die is goed ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies
volgens mij werd gewoon de luier met het wc-papier vergeleken en niet de baby hoor ;-) toch een leuke vraag die tot nadenken stemt en dus een welverdiend +je van mij

Het beste antwoord

ouders zijn daar gevoelig voor, zij willen dat hun kind er altijd leuk uit ziet, de baby maakt het geen snars uit en voor het milieu is het ook niet vriendelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Om de ouders te vertederen! Vertederen verkoopt......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er geen afbeelding op staat, en dat geldt ook voor dierenvoer, dan vinden we dat armoedig en vertrouwen we het niet.
12 jaar geleden
Onze peuter (2 jaar) vraagt altijd om de luier met de koe erop. Al krijgt ie er eentje met een schaap, dan laat ie dat wel merken :) Dus op die leeftijd maakt het wel wat uit, want peuters zien het wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het trekt kopers. Zo'n luier heeft wat extra's, en als dat slechts heel weinig meer kost, koop je liever die luier met wat extra's. Onbewust heb je het gevoel dat je dan meer zorg aan je kind besteedt.

Daarnaast is zo'n afbeelding ook heel handig. Als jij een baby verschoont, kun je direct zien of de afbeelding "rechtop" staat. Dan zit de luier goed. Zie je de afbeelding op z'n kop, dan heb je de luier verkeerdom aangedaan.

(Dit werkt vooral erg goed als je, zoals ik gewend ben, de baby met de voetjes naar je toe legt en het hoofdje van je af. Als je de baby met het hoofdje links en de voetjes rechts legt werkt het ook wel, maar moet je toch net iets beter kijken.)

Tenslotte kun je bij oudere kinderen gezellig samen een luier uitkiezen: doen we vandaag, de olifant of de muis aan de ballon?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je van mij!
Het is natuurlijk niet zo dat alleen baby's luiers dragen. Sommige kinderen dragen de luiers tot een leeftijd van vier jaar. Dan is het plaatje natuurlijk wel belangrijk.
Voor de ouders is het handig omdat je dan makkelijk kunt zien wat de voorkant en de achterkant is.
Ook heeft elke maat een andere afbeelding. Dat grijpt makkelijker als je meerdere kinderen in de luiers hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dezelfde reden waarom er afbeeldingen staan op WC-papier en keukenrollen. Commerciële redenen. Omdat gebleken is dat men let op die dingen bij de aankoop van een product terwijl het vaak allemaal uit dezelfde fabriek komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatjes staan over het algemeen aan de voorkant van een luier, zo kun je het verschil zien tussen de voor- en achterkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baby,s vanaf een jaar of 1, kunnen een heerlijke worsteling teweeg brengen tijdens het verschonen.Hupsakee, een luier in handen geven met een leuk plaatje, en mama/papa kan verder met verschonen zonder strijd!! Daarom staan er plaatjes op luiers!!Ik weet het zeker! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt gek maar het doet wel degelijk iets met zowel de baby als de ouder hoor.
Afbeeldingen en kleuren hebben effect op ons gemoed en de vibes van het gemoed zijn overdrachtelijk. De chemie of de klik zoals men dat zegt.

Je kan dit fenomeen vergelijken met witte lakens op het bed of beddengoed met leuke designs.
Jij slaapt toch ook met je ogen dicht dus zie je het design toch ook niet?
En toch doet ook dat iets met onze emoties als we in ons favoriete beddengoed wegdommelen.
Herken je dit fenomeen?
Ik slaap in de zomer bijvoorbeeld liever in lichtgekleurd beddengoed omdat ze me een koeler gevoel geven. In de winter kies ik voor warmere kleuren.
Persoonlijk slaap thuis ik liever niet in wit beddengoed omdat het zo onpersoonlijk aanvoelt.

Dus als ouders die babyluiers met afbeeldingen leuk vinden dan stralen ze die vreugde ook uit naar hun baby en dus heeft de baby er indirect profijt van, begrijp je?

En ja, je hebt uiteraard een punt als je zegt dat ze na kort gebruik in de vuilbak verdwijnen en toch..
je wacht toch ook niet om leuke kleren te kopen tot je kind volgroeid is of omdat ze er soms na 1 week al uitgegroeid zijn?

Het ouderoog wil ook wat en dat hebben de luierfabrikanten goed begrepen ;-)

Fijn weekend nog!