Dat was in 1961:
"1961 Pampers (papieren luiers) komen op de markt."
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dat was dan in navolging van het papieren maandverband (Nefa), wat al een aantal jaren eerder in gebruik werd genomen.

Andere antwoorden (1)

rond 1955 ontwikkelt een amerikaanse moeder de eerste wegwerpluier.
Het duurt echter nog een tijd voordat de papierfabrikanten brood zien in vochtabsorberend papier. Daarom komt de ontwikkeling een tijd tot stilstand.

Tien jaar later raakt Procter & Gamble (pampers!) toch geïnteresseerd. Het bedrijf heeft een papierfabriek opgekocht en het papierpulp blijkt door het grote vochtabsorberende vermogen uiterst geschikt als vulling voor plastic wegwerpluiers. Procter & Gamble ontwikkelt in het begin van de jaren ’60 de eerste pamper, wat een regelrechte hit wordt.

De pamper wordt daarna vrij snel ook in Nederland geitroduceerd.
Kortom: De eerste pak pampers kwam in Nederland in het begin van de jaren 60 in de winkels.