Bestond Anorexia en Boulimia Nervosa vroeger al?

Naar aanleiding van rondom tien was dit onderwerp aan de orde ,ik dacht is dit iets van deze tijd?Er zijn zoveel meiden en dus ook jongens die hier mee worstelen.Eten is voor een leek zo normaal.In Oorlogstijd vochten ze bij wijze van spreken om eten sinds wanneer is dit probleem.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessante vraag +1

Het beste antwoord

Ik heb gekeken op google en het schijnt dat dit vroeger ook in de Romeinse tijd al voorkwam. In de tijd van het vasten waren er ook al gevallen bekend die te vergelijken zijn met nu. Deze informatie heb ik gevonden op de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt ga even kijken .Het lijkt me afschuwelijk als je daar zo mee aan het tobben bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je Lora

Andere antwoorden (6)

Het is er altijd geweest, nog voordat de namen ervoor bestonden, maar in recente tijden is het wel meer en veel meer in opmars...

Waarom dan? Tegenwoordig wordt er zo veel van de kinderen en jongvolwassenen gevraagd dat velen het opgroeien en volwassen worden te snel gaat... Ze kunnen het niet bijhouden... En komen in de problemen doordat er te hard aan ze getrokken wordt...

En wat ook meespeelt is de media die er overmatig veel bekendheid aan geeft...

Ja het bestond altijd al, maar was nooit als dusdanig in beeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik las het al dat het er altijd al was geweest zelfs in de romeinse tijd lees ik net .Dat wist ik dus niet.+1 voor jou
Dit is een probleem geworden door de media. Doordat iedereen televisie kan kijken krijgt iedereen beelden van slanke vrouwen.
Vroeger was dit niet zo en zag je alleen de vrouwen in je omgeving....normaal gebouwde vrouwen dus.

Tegenwoordig zien we alleen vrouwen die streng geselecteerd zijn op hun maten, ze zijn zeldzaam. Maar ze komen zo vaak in beeld dat we hen gaan zien als ideaalbeeld. Hierdoor ontstaan deze ziektes volgens mij.

Men doet alles om dit ideaalbeeld te kopieren en als het niet lukt gaat men weer verder en verder en verder...

Dus volgens mij bestond het vroeger niet zoals nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je met vroeger bedoelt. Mijn zus lijdt er al sinds 1973 aan. Dat is dus best lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met vroeger bedoel ik zo na de oorlog.
Wat naar voor jou zus en familie.Zo zie je maar hoe hartnekkig het is ,dat je zus al zolang aan het tobben is,sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef je een puntje dat het maar goed mag komen met je zus !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk om mee om te gaan terwijl het zo vanzelfsprekend is voor ons om te eten. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig doet mijn zus het zo slim dat ze er (nog) niet aan onderdoor gaat. Het is een taboe onderwerp waarop ze niet wenst in te gaan, terwijl iedereen weet dat ze het heeft. Ze blijft er wel lekker slank bij, maar heeft er een boel problemen bij (hart, gebit, botten, rimpels, enz). Maar ja, wie ben ik om haar te veroordelen, ik ben zelf verslaafd aan roken. We moeten elkaar maar nemen zoals we zijn, met onze goede en kwade dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Esme dat klopt wat je zegt,maar snap wel de zorgen.
Ik vermoed,dat het al zo lang bestaat als er mensen zijn,alleen de benaminge waren er nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heeft sociale druk invloed op het menselijk gedrag - maar hier speelt ook een veranderd (afwijkend) zelfbeeld (lichamelijk bewustzijn) een rol.

Men kan onder druk worden gezet om te lijnen - maar als er geen noodzaak is - geen motivatie - doet men het niet.

Als er ook nog irrationele ideeën bijkomen - extra prikkels om te mageren komen er nog andere aandoeningen bij die het probleem versterken.

Men moet de motor - redelijkheid - introduceren
om weer grip te krijgen op het process.
Soms kiest men voor een chemische oplossing
het verminderen van de prikkels en het afvlakken
van de emotionele spanning.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze middelen hebben natuurlijk vroeger ook bestaan - waarschijnlijk kruidenmiddelen die rustgevend zijn.

En media - natuurlijk kunnen vrouwen en mannen in een passende situatie onderhevig zijn aan groepsdruk of streefbehoefte. Alleen de behoefte aan dun en slank is vooral cultuur afhankelijk.

Sommige mensen willen een goed beeld aanbieden voor een carriere of voor de omgeving

Het valt nu ook erg op - mensen kunnen er over praten en schrijven - dat was niet altijd zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de oostenrijkse koningin Elisabeth ('Sissy') was bekend, dat ze anorexia had - ze was beroemd door haar smalle taille.