Vast wel,puistjes komen door hormonale veranderingen.De huid gaat meer talg produceren waardoor de talgklieren verstopt kunnen raken en ontstekingen veroorzaken,een puistje.Dit ontsteken heeft te maken met bacterien die op de huid voorkomen.
Dat je puistjes krijgt van chocola,te vet eten of niet goed schoon maken zijn fabels.
In de prehistorie kenden ze ook al puberteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juistem. Geen enkele link te vinden tussen acne en voeding, hoe graag mensen dat ook willen blijven geloven.

Andere antwoorden (6)

ja... Steenpuistjes...

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar zonder gekheid, tuurlijk, toen was er ook hormonale verandering... Dus, je, moet wel zo zijn...

Maar of er ook bewijs daarvoor gevonden zal worden, weet ik niet...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, toen bestond er nog geen chocola
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, maar dan niet omdat ze teveel chocolade naar binnen werkten!
Maar wel extra puistjes vanwege het niet schoonhouden van de jonge puberhuid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al in de prehistorie maakte men gebruik van zogenaamde zweethutten een zweethut heeft een positieve werking om talgkliertjes, psoriasis, puistjes en eczeem tegen te gaan. Dus denk ook wel dat ze toen puistjes kregen, maar denk in mindere mate want toen hadden ze nog niet al dat vette eten wat wij nu hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds wanneer krijg je puistjes van vet eten?
Praktisch niet. Maar zodra de vaders terug waren van de jacht, kwamen er wel veel mee-eters opzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha,leuk antwoord.+1
Ja,dat hadden ze al! Dat kwam voornamelijk omdat ze niet alleen in de prehistorie leefden maar ook in het pre clearasilium!