Wat is een redelijk uurtarief voor oppas aan huis?

Binnenkort komt een van de leidsters (24 jaar oud) van het kinderdagverblijf waar onze zoontjes op zitten een avondje bij ons thuis oppassen. Onze jongens zijn 7 maanden en 2.5 jaar oud. Wat is een redelijk uurtarief dat we haar kunnen geven? We zijn weg van ongeveer 19 uur tot 23.30 uur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan wat je allemaal van haar verwacht, luiers verschonen en op bed brengen etc. kost meer werk dan dat de jongens al op bed liggen en ze er alleen maar hoeft te zijn voor het geval ze wakker worden. 25 euro is een mooi bedrag, er zijn avonden dat ik minder verdien met op de bank zitten tv te kijken en nog lekker snacken ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jongste ligt al op bed als ze komt maar die moet er om 20.00 uur weer even uit voor een flesje. De oudste doe ik naar bed waar zij bij is en als het goed is, slaapt die lekker door...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede oppas is onbetaalbaar! Ik had een oppas die ik goed kon vertrouwen, de kinderen waren gek op haar en dan is 30 euro voor een avond niet te veel. Als het eens wat later werd ging ze gewoon slapen en na 12 uur kreeg ze extra.(we hadden een bandje, dus er stond standaard voor haar een bed klaar omdat het vaak laat werd).

Het beste antwoord

Ik ben 23 en ook gediplomeerd kinderdagverblijfleidster, en ik krijg bij het gezin waar ik oppas (bij hun thuis, 2 kindjes van 3 en 1,5 jaar) €5,- per uur als de kinderen wakker zijn en 3,50 als ze slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de hele avond de kinderen wakker houden............nee ze wilden niet slapen echt niet......hihi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha, nee dat gaat gewoon in vanaf bedtijd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt voor je reactie. Toch vindt ik €3,50 per uur wel weinig, ook al liggen ze op bed. Toch een hele verantwoordelijkheid en ze offert wel haar vrije zaterdagavond ervoor op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hebben die mensen weinig geld over voor hun kinderen! Veel te weinig. Je kind is toch wel wat meer waard dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meike, je zei al eerder zoiets, maar zo is het niet, alles kost geld en iedere ouder geeft dit met liefde aan zijn kind uit, denk dat het erg kort door de bocht is, zeer zwart wit, wat je daar zegt, en helemaal niet hoe het werkt.
er werd al eerder gezegt tegen je dat je je geld maar een keer uit kan geven en het dan juist met kinderen graag goed doet zodat je daarnaast nog wat extra's voor ze kan doen....
spreek ik uit ervaring en.....zo wordt er juist van ouders geprofiteerd met die gedachtegang, je bent geen goede ouder als je niet de hoofdprijs betaald....wat een onzin....vind ik.
een kind is geen statussymbool waarmee je kunt laten zien hoe goed je (het) hebt )als het goed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu snap ik wat ik altijd verkeerd heb gedaan!!!
ik paste gewoon gratis op omdat ik het leuk vond.
blijkbaar ondenkbaar tegenwoordig!
en wat vind ik dat een onzin dat je geen 30 euro over zou hebben voor oppas voor je dierbaarste bezit!?
hoe meer geld je uitgeeft, hoe meer garantie dat je oppas betrouwbaar is? dat ligt volgens mij juist precies andersom.
als een oppas met minder tevreden is, vindt ze het ws gewoon leuk om te doen en gaat het niet om de poen (tja, bijna sinterklaas hé, dus ben in de rijmstemming).

Andere antwoorden (2)

Voor t eerste kibd €5 per uur en t tweede kind €2,50 per uur. Maakt €7,50 per uur. En natuurlijk wat te snacken en drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat we dit bedrag gaan hanteren. Dat is dan dus wel ruim €30,- voor die avond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, best een pittig bedrag voor een avondje. Je kunt ook benoemen dat, gezien de kids op bed liggen, je voor t eerste kind €6 euro rekent en voor het tweede kind €2.
Misschien accepteert ze dat en jij hebt een verantwoordde som zodat je uit kunt leggen hoe je er bij komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kind: het waardevolste wat je hebt, en dan zitten knibbelen om geld???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit er niemand te knibbelen om geld maar wordt er gewoon advies gevraagd.
Daarbij kun je geld maar 1x uitgeven. Dat kun je doen door €100 aan een oppas te geven, maar ook door €50 en met die andere €50 een leuk speledingetje/uitje/etentje te betalen. Worden we allemaal een leuker mens van.
Jij noemt dat knibbelen, ik zie het als geld wat je maar 1x uit kunt geven en wat je dan beter maar wijs doet.
Ieder zijn opinie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ook met kinderen( juist met kinderen) kun je je geld maar een keer uitgeven, dan graag goed.....
kan je er misschien nog iets extra;'s voor de kinderen mee doen ook ;)
20 euro en wat te snack en drinken is meer dan redelijk. Je zou kunnen overwegen om er 25 van te maken maar meer is echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je nu voor de hele avond bedoeld?
Want voor 25 euro per uur kom ik ook graag oppassen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een vast bedrag per avond aan houden. 20 euro lijkt mij een leuk bedrag. Dat geef ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 12 uur extra?