Help! Mijn zoontje van 2 klimt uit zijn bedje en kan de deuren al open doen met de klink omhoog. Wat moet ik doen?

Hij heeft al een slaapzak aan, maar die doet hij uit. Klimt over zijn bed. Doet de deur open en alle andere deuren en vooral de koelkast en hij pakte een pak yogidrink en heeft de huiskamer onder gekliedert. Ik lag te slapen dus hij heeft dat heel stilletjes gedaan. Ik woon in een flat dus ik heb gelukkig geen trap naar beneden. Ik heb ook al een gewoon bed gekocht en ik ben ook van plan om die eerdaags neer te zetten, maar hoe leer ik hem dat hij dan netjes gaat slapen en al die andere dingen niet gaat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, daar ga je nog wat mee te stellen krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een (trap)hekje voor zijn deur zetten kan misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem heel strak aanpakken, hoe jong ze ook zijn, nee is nee en blijft nee. Sommige periodes zijn echt rot, je bent alleen maar politie agentje aan het spelen, maar je moet er echt ff doorheen, daar heb je straks alleen maar profijt van. Zowel jij als hij, als je met dit soort dingen al niet "de baas" bent, loopt het straks goed uit de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou moe.. unholiness???
Sommige kinderen zijn nou eenmaal erg ondernemend en overal ontzettend snel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maarrr wil niet zeggen dat ze alles moeten mogen. Als ze 2 zijn kun je ze best al grenzen leren. Maar soms is dat moeilijk, als je er zelf niet bij bent. Ik had ook gewoon een haakje hoog op de deur, konden ze lekker zelf spelen 's morgens vroeg en kon het geen kwaad.

Het beste antwoord

1; opvoeden, leren dat hij aan zaken als de koelkast niet mag zitten, en ook niet aan jouw kastjes en deurtjes. Verboden voor kinderen om te openen!

2. Opvoeden zal tot op bepaalde hoogte maar lukken, hij is immers 2. Dus gevaarlijke dingen hoog zetten en alles waar hij weliswaar niet bij mag maar wel bij kan..zorg dat het ook geen gevaar kan geven.

3. haakje op zijn deur voor de nacht, anders slaap jij niet rustig. 's ochtends gaat dat pas open als jij ook wakker bent en kan zien wat hij doet. Verder zijn slaapkamer kindveilig maken dat als hij eruit gaat, hij verder geen kwaad kan doen.

Toegevoegd na 54 seconden:
4. laag bed neerzetten, het lijkt vroeg maar beter uit een laag bed te donderen dan uit een ledikantje. Hij is er gewoon snel bij, en als hij verder niet zijn kamer uit kan is een laag bed veiliger op dit moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,
dit moet je degelijk aanpakken.
Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, vergeet bij zulke kinderen ook nooit de voordeur op slot of een hoog haakje te draaien. Ze zal niet de eerste zijn die om zich heen kijkt en ineens is het kindje weg....en de voordeur staat open....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ En er zijn speciale sloten in de handel voor laden,keukenkastjes en koelkasten om af te sluiten voor kinderhandjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het er helemaal mee eens! Niets meer aan toe te voegen! dikke plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus!

Andere antwoorden (6)

Ik heb bij mijn dochter toen 2 1/2 een klok opgehangen van Ernie en Bert met op de 7 een groene sticker en op de 12 een rode sticker. Als de wijzers van de klok op de stickers stonden mocht ze er pas uit, werkte super goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een trap hekje in de deur opening gezet ( kun je tussen de kozijn klemmen zonder te boren) en we hebben haar duidelijk gemaakt dat ze mama of papa moet roepen als ze uit bed wil. En dat doet ze eigenlijk ook altijd, het traphekje zit er alleen maar omdat ik toch bang ben dat ze het huis rondt spookt terwijl wij slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genoeg tips zie ik al. Hier misschien nog 1tje:
Draai de klinken van je deur een kwartslag, dus dat de klink naar boven wijst. Is een stuk moeilijker om open te krijgen voor kleine kinderen.
Voor jezelf is het alleen even wennen omdat je de klink i.p.v. naar beneden naar links moet draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alle klinken al omhoog. (staat ook in mijn vraag) hij krijgt ze al open. Hij is echt snel met alles. En super slim haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow sorry, overheen gelezen..
Slim mannetje zeg!!
als hij zo bijdehand is om dat te doen, dan moet hij ook kunnen leren dat dat niet mag.
anders is er echt iets mis met de opvoeding, en moet je bij je eigen te rade gaan wat er aan schort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het gevaar dat jij ziet wat het kind kan lopen. Kijk of je er maatregelen tegen kunt nemen. Jouw kind is zijn leefruimte aan het vergroten en aan het leren om zijn grenzen op te zoeken. Dat gaat niet met vastbinden, opsluiten of wat dan ook. Geef hem de ruimte en kijk waar de veilige grens ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapzak anders om aan doen rits op de rug. Voor de rest hem proberen te vertellen dat hij moet blijven liggen en als hij wakker is dan even spelen op bed boekje lezen ofzo en hij moet wachten totdat jij hemt komt halen. En dat hij naar jou moet roepen als hij wakker is en dan zet je een kook wekker bij hem neer en zeg je je moet nog 10 min wachten en dan kom ik je halen.
Ja tis wel lastig omdat hij nog zo jong is anders zo ik een wekker adviseren. Maar daar is hij nog iets te jong voor