wat zijn de verschillen/ overeenkomsten tussen chamodent en dentinox (bieden voor babys tegen pijn bij doorkomende kiezen en tandjes)?

in de meest brede zin dus ook de samenstelling, werktijd, manier van aanbrengen, alles...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je dat dan willen gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik niet, ze slaapt nu al 4 weken nauwelijks (en ik nog minder)en heb de hoop dat het van de tandjes is.
dokter dacht eten, alles lijkt verder ok, maar ze eet goed, nog meer zelfs na dokters advies en het slapen veranderd niet:(

Antwoorden (2)

Chamodent druppels bij doorkomende tanden en kiezen en oorpijn
Chamodent druppels
Chamodent vermindert pijn en rusteloosheid bij het doorkomen van
tanden en kiezen. Chamodent is ook werkzaam bij oorpijn.
Chamodent is geschikt voor kinderen vanaf 0 jaar. De druppels zijn
suikervrij.
Toepassing
VSM Kind 0-3 Chamodent druppels is een homeopathisch
geneesmiddel, dat wordt toegepast ter verlichting van pijn bij het
doorkomen van tanden en kiezen en bij oorpijn.
Samenstelling
Per 100 g: Belladonna D6 10 g, Chamomilla D6 10 g, Ferrum
phosphoricum D8 10 g, Hepar sulphur D12 10 g en Pulsatilla
pratensis D6 10 g. Alcoholgehalte 2,16% (v/v). Hulpstoffen: water,
glycerol (E422) en xylitol.
Dosering en gebruiksaanwijzing
Kinderen van 0 tot 1 jaar: in acute gevallen elk uur 3 druppels,
maximaal 6 maal per dag. Daarna 3 maal daags 3 druppels.
Kinderen van 1 tot 3 jaar: in acute gevallen elk uur 6 druppels,
maximaal 6 maal per dag. Daarna 3 maal daags 6 druppels.
Chamodent druppels bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd
toedienen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken.
Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week
stoppen. Heeft je kind nog steeds last van doorkomende tandjes,
dan kun je het gebruik weer hervatten.
Chamodent is ook verkrijgbaar als:
Chamodent tabletten

Dentinox
Werkzame stoffen in Dentinox.
Dentinox bevat lidocaïne.
Wanneer kunt u Dentinox gebruiken?
U kunt Dentinox gebruiken ter vermindering van de pijn bij het
doorkomen van de eerste tanden.
Wanneer moet u Dentinox niet gebruiken?
U moet Dentinox niet gebruiken als een overgevoelig bent of
allergie heeft voor dit middel of voor één of meer van de bestanddelen. U kunt
Dentinox ook niet gebruiken bij infecties, verwondingen en zweren in de mond.
Wat is de dosering en wijze van gebruik van Dentinox?
Hoogstens 4 maal daags 1 druppel met een wat-tip of iets dergelijks (liever niet met
de vinger) aanbrengen op de pijnlijke plaatsen van het tandvlees.
Dentinox is geschikt voor kinderen vanaf 0 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chamodent voor kinderen tegen pijn bij doorkomende tanden en kiezen zijn ZUIGTABLETTEN! geen druppels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was vroeger zo, tegenwoordig is het verkrijgbaar in tablet en druppelvorm, het waren vroeger ook geen zuigtabletten, maar gewone tabletjes, die eventueel fijn gemaakt mochten worden voor baby's
ze doen veelal hetzelfde, maar dentinox mag niet gebruikt worden in combinatie met alle andere medicijnen, bijv medicijnen tegen epilepsie en chamodent mag dat wel.
In chamodent zit ook geen alcohol.