Mag je met een baby van 8 mnd ronddraaien?

Onze baby vind het superleuk om rond gedraaid te worden als je hem vast houd. Ik doe dan 1 draai naar links en een draai naar rechts. Hij is van zichzelf al heel stevig gebouwd. Toch vraag ik me af of dat nu wel al mag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (6)

als je zelf rustig meedraait lijkt het me geen probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, de meest ' zwakke' plek is het hoofdje, maar met 8 maanden kan hij dat zelf al goed omhoog houden.
Zolang de kleine er plezier in heeft gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is hartstikke leuk als je met je kind speelt en doet wat hij leuk vindt, maar er is een risico dat hij een "zondagsarmpje" kan krijgen, dat noemen ze zo omdat ouders meestal in het weekend een kind tussenin laten zwaaien aan de armpjes.
Een zondagsarmpje betekent gewoon dat het armpje uit de kom kan raken.
De kans is niet heel groot hoor, maar wel aanwezig.

Veel plezier met en van je kindje !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Ik denk dat iedereen wel eens met zijn baby heeft rondgedraaid. En meestal vinden kindjes dat inderdaad superleuk. Dus laat hem maar schateren! Als je maar niet overdrijft en hem stevig vast houdt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk wel goed uit voor de nek! De nek is uiterst kwetsbaar bij een baby! Evenals het hoofdje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag, een baby kan best wel wat hebben.

Ik denk dat je jezelf afvraagt of de baby hier het shaken baby syndroom van kan krijgen.

Daarvoor moet je de baby stevig op en neer schudden/door elkaar rammelen en het hoofdje hierbij niet ondersteunen.
Dan beweegt het hoofdje te heftig op en neer en dit kan schadelijk zijn voor de hersentjes.

Echter wanneer je de baby een beetje ronddraait, zal dit niet gebeuren, hoor.

Let op, het is geen leuke link. Er staat alleen maar tekst maar ik vond het zelf ook niet leuk om te lezen. Hierin staat wel uitgelegd wat het shaken baby syndroom is.