Waar kan iemand naartoe die het thuis moelijk heeft?

mijn vriendin heeft een lastige thuissituatie niet dat ze word geslage of mishandelt maar ze zo graag ergens anders willen zijn dan bij die familie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Blijf van me lijf huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zich eventueel aanmelden voor een pleeggezin. Maar dat gaat niet zo makkelijk. Kijk eens op internet voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo lees, gaat het om een puber? Ze wordt niet geslagen of mishandeld? Dan zou ze met haar ouders om de tafel moeten gaan, en zeggen hoe ze zich voelt. Ouders horen van hun kinderen te houden, en dit serieus te nemen. Het over tafel bleeren heeft geen zin, maar gewoon zeggen "hebben jullie vanavond om half 9 even tijd voor mij, ik wil wat met jullie bespreken". En dan uitleggen wat er is.. de wereld buiten is al hard en koud genoeg, dus ik zou er naar streven voorlopig lekker thuis te blijven in goede harmonie. Je kan nog steeds niet aan een ander zij neus zien, wat er allemaal in iemands hoofd speelt, het enige wat dan helpt is er openlijk over te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
had hetzelfde idee,+
het lijkt of iedereen maar gelijk het huis uit moet als het even tegenzit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet volwassen om overal maar voor weg te lopen. Als er een probleem is, dan moet je dat oplossen, en laten zien dat je ouder wordt. Soms betekend dat zelfs dat je je volwassener moet gedragen dan je ouders. En als jij het goede voorbeeld geeft, en er wordt verkeerd gereageerd, dan heb jij je best gedaan. Bij mij thuis zat ook niemand op mijn mening te wachten, maar als iemand toch al op het randje zit van weg gaan, dan kan je net zo goed de "bom' op tafel leggen...erger kan het al niet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het wel hoor..maar ouders lijken altijd wel de boeman, terwijl veel dingen gezegd worden om juist te helpen dat je niet dezelfde fout maakt. Meeste ouders zeggen dat omdat je juist van je houden en je voor ellende willen behoeden. Het is logisch dat mensen met meer levenservaring ook wat meer inzicht hebben. En veel ouders vergeten ook wat het is om puber te zijn...Communicatie is dus eigenlijk de enige oplossing...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat erg voor je aaannelot. Ik kan me niet voorstellen dat ik (of iemand anders) zo tegen mijn kinderen zou tekeer gaan. Sterkte hoor.
Aan de huisarts kun je het probleem voorleggen en die kan je helpen bij de juiste instanties te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat haar eerst eens naar haar huisarts gaan, die kan haar doorsturen naar de juiste instanties, omdat wij de reden van het uit huis willen niet kennen, kan ik ook niet de instantie noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertrouwenspersoon op school, huisarts, maatschappelijk werk, kindertelefoon. Belangrijk is iemand die ze kan vertrouwen of dat ze een vertrouwd iemand mee neemt.

Toegevoegd na 52 seconden:
http://www.kindertelefoon.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog maar eens over je vraag nagedacht, en ik denk dat je vriendin het beste eerst met de mentor of een andere docent die ze vertrouwt kan gaan praten. Die kan haar eventueel doorsturen naar een vertrouwenspersoon of als het nodig is iemand van maatschappelijk werk. Via school zal ze in ieder geval verder geholpen worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bureau jeugdzorg kan je verder helpen. Je kan dan denken aan praten met de familie, een pleeggezin, wonen bij iemand die ze kent, of wonen op een woongroep