Waarom gaan ouders met kinderen naar musea? Om kinderen wat te leren? Om ze even van de kinderen afwillen? of willen de kids het zelf? Of is t anders?

Omdat voor een opdracht bezig zijn om te kijken waarom ouders met kinderen naar musea gaan.
Wat ouders hier leuk aan vinden en wat kinderen hier leuk aan vinden?
En wat de redenen ervoor zijn om naar musea te gaan?
Wie kiest het onderwerp/museum, ouder of kind?

Vertel eens waarom je met de kids naar het museum gaat?

Ik ben benieuwd en alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga dan een middagjenaar een museum en spreek daar ouders aan die er met kinderen heen gaan, Ik denk dat je daar meer aan hebt dan dat wij hier maar wat gaan lopen roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? Hier zitten toch ook ouders? Je kunt het ene doen en het andere niet laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij geeft antwoord uit eigen ervaring. Anderen beginnen met "ik denk...."dus daar heeft de vraagsteller niets aan. Denken kan hij zelf ook wel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben met mij ouders vandaag naar AvioDrome gegaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was laatst mijn mijn vader naar het Naturalis in Leiden. Er rennen daar altijd lekker veel kinderen door :P ik heb toen eigenlijk bedacht dat het ook wel heel handig is van die ouders. De kinderen rennen lekker 2 uur rond en leren van alles, daarna zijn ze zo moe dat ze lekker vroeg naar bed kunnen en de ouders de avond voor zichzelf hebben XD

Antwoorden (9)

Om je kinderen te laten zien dat er andere bronnen van vermaak zijn dan computer en televisie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik voor dit antwoord 10 plussen kon geven kreeg je ze.
Om kinderen wat te leren, op gebied van geschiedenis kunst en cultuur. Vaak wordt het door de ouder gekozen omdat de kinderen nog niet weten wat hun interesse is. Maar natuurlijk kan het ook andersom zijn.
Je wordt er meer ontwikkeld door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een museum vaak heel leuk is voor kinderen. Bijvoorbeeld het Spoorwegmuseum en het Nationaal Fietsmuseum Velorama. De ouders zullen wel het museum kiezen omdat kinderen meestal niet weten welke musea voor hen leuk en interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gaan naar musea omdat we het leuk vinden, en onze kinderen (10, 7 en 4) ook. De oudste gaat graag naar musea met schilderijen en andere kunst, de middelste houdt meer van wetenschappelijke musea en de jongste hobbelt mee. We kiezen gezamenlijk, eigenlijk is het altijd wel leuk. Het is leuk om samen met de kinderen te kijken wat er nou precies te zien is, verbanden te zoeken (bijv: eerst deden mensen het op die manier, nu anders).
Verder is het goed om kinderen te interesseren voor allerlei onderwerpen, ze vinden het ook echt leuk.
We zijn niet altijd te spreken over speurtochten in musea. Vaak zijn ze erg gericht op feitjes en laten ze de kinderen weinig nadenken, en de kinderen vergeten er echt door te kijken, ze rennen van vraag naar vraag, en dan naar de balie om het "prijsje" op te halen. Een speurtocht moet wel erg goed in elkaar zitten om meer te zijn dan "bezig houden van de kinderen terwijl papa en mama rondkijken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat komt omdat een ouder aan zijn kind wil laten zien wat de wereld allemaal kan betekenen en geven. Door je kind naar het museum te brengen kan deze zo zijn algemene kennis verbreden en mogelijk zijn interesses. Voor een ouder is het ook leuk om zijn/haar kind iets te leren. Bijvoorbeeld wat de schilder van dat schilderij nou eigenlijk voor een man was.
Jammer alleen dat het toch vaak voorkomt dat kleine kinderen liever niet naar musea's gaan, maar pretparken e.d. verkiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat niet zo is. Kinderen vinden musea vaak heel leuk, als er maar aandacht aan ze besteed wordt. Je kunt niet als ouder een kwartier bij een schilderij blijven staan en je kind rond laten darren, maar als je samen de boel bekijkt en er over praat, zal bijna elk kind hier interesse voor hebben. 't Is net als met spruitjes, vaak denken de ouders dat de kinderen ze niet lusten, en dus proberen ze het maar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote kans inderdaad dat het tussen de oren zit. Ik persoonlijk als kind vond musea altijd verschrikkelijk. Zelfde gold toen voor mijn vriendinnen die tijd. Misschien kan het zijn dat dat verandert is. Dat zou leuk zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je inderdaad met je kind samen alles bekijkt vinden ze het heel boeiend en er is vaak een soort speurtocht voor kinderen, of dingen die ze zelf mogen doen. Mijn kinderen vonden het ook altijd erg leuk. Beter dan achter de computer of t.v.
Je gaat NIET naar het museum om "even" van de kinderen af te zijn. Integendeel, in een museum ben je juist heel druk bezig met de kinderen!
Het dient meerdere doelen.
Educatief, ze steken er wat van op, en gezellig samen wat ondernemen.
Je hebt veel musea die geschikt zijn voor kinderen. Interactieve, waar ze zelf van alles mogen doen en kunnen ontdekken, educatieve, zoals Corpus, maar ook musea met spullen van vroeger, zoals het speelgoedmuseum, bakkerijmuseum, en een openluchtmuseum spreekt kinderen erg aan.
Doorgaans kiezen de ouders, omdat kinderen meestal geen idee hebben welk museum wat te bieden heeft. Maar als ze iets horen van vriendjes, kunnen ze zelf natuurlijk wel hun ouders ideeen aan de hand doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Musea zijn juist voor kinderen vaal heel leuk en leerzaam. Ik ben vroeger altijd veel naar musea gegaan die voor hen ook interessant zijn en waar ze zelf dingen kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moeten wij daar nu een antwoord op geven ? om je kind iets bij te leren over kunst cultuur geschiedenis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn niet alleen saaie musea, je hebt ook het speelgoedmuseum, enzo. De ouders willen op de eerste plaats iets (leerrijk) doen met hun kinderen. Meestal zijn jongere kinderen al blij als ze iets gaan doen en laten ze het allemaal op zich afkomen in plaats van altijd te denken dat het saai is. Bij tentoonstellingen kunnen de onderwerpen erg varieren en kunnen er dingen bij zijn die de kinderen zelf leuk vinden dus dan het zijn dat ze het zelf wouden. Je ziet het hangt af van bepaalde dingen.