Hoe zorg ik ervoor om toch naar buiten tegaan als m'n ouders me niet vertrouwen ?

Ik heb over iets gelogen en mijn ouders kwamen er achter doordat mijn vriendin me erin heeft geluist dus vertrouwen ze me niet meer ...
Ik moet gewoon naar buiten om met m'n vriend aftespreken maar ik heb geen reden om naar buiten te gaan en ik kan niet zgge dat ik naar een vriendin ga want anders denken ze dat ik die vriendin voor mij laat liegen en ik ben ook bang dat ze met mij mee gaan als ik zeg dat ik bijvoorbeeld naar de bieb ga of wat dan ook...
Ik zit in een hele lastige moeilijke situatie en ik zou graag tips willen om naar buiten te gaan (dit weekend , het is een zeer belangrijk weekend voor mij en m'n vriend)

Het is moeilijk uitteleggen maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen want als k het hele verhaal gedetailleerd vertel past het hier niet

Help Pleas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.8K

Antwoorden (11)

tja, voor het weekend wordt een beetje kort. maar als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn over wat je wilt gaat doen en waarom je naar buiten wilt, en dat je laat zien dat je echt eerlijk wilt zijn. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom niet dan?
zeg dat je naar de bieb gaat en spreek daar met m af,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennen je ouders hem? Want als ze hem niet kennen kun je afspreken dat als ze meekomen jullie doen alsof jullie elkaar niet kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja NOG een keer liegen!!! heel strak plan (als je het voor jezelf wil verknallen door het vertrouwen domweg nog een keer te schaden)
Gewoon naar je ouders luisteren, alleen al aan het feit dat je toch weer wil liegen om weg te kunnen blijkt dat je ouders volkomen gelijk hebben dat ze je niet kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op je 17e is het normaal een vriendje te hebben, dus vertel dat tegen je ouders en vraag of hij een keer bij jullie thuis mag komen, zodat ze weten met wie je omgaat, dat maakt de situatie iets makkelijker. Je kunt dan ook eerlijk vragen of je in het weekend met hem weg mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dan begrijp ik het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eerlijk te zeggen. Misschien snappen ze je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat een klasgenoot je ophalen om samen huiswerk te maken, doe dat dan ook echt een half uurtje en ga daarna naar je vriend
Je mag geen vriend van je ouders, en zolang je nog geen 18 bent ( en eigenlijk zolang je in huis woont ) hebben je ouders, en dan met name jouw ouders die streng in het geloof zijn, het nog voor het zeggen.

Je kan je er vast wel uit gaan lullen door smoesjes of iets dergelijks te verzinnen maar realiseer jij je wat er gaat gebeuren als ze erachter komen dat je liegt? Stel je die situatie eens voor, en de kans dat ze ergens achter komen is waarschijnlijk nog best groot ook, want als ze je al niet vertrouwen zullen ze de boel misschien nog zelf gaan checken ook ( of misschien een broer van je laten checken? )

Mijn advies is dit jaar nog even uit te zitten, naar je ouders luisteren en dit weekend thuis blijven. Hoe rustiger jij nu bent, en beter luistert hoe meer ze je weer naar buiten laten gaan en dan kan je weer af en toe je vriend zien. Als hij van je houdt wacht hij wel op je tot je 18 bent en dan is het aan jou om gauw het huis uit te gaan zodat je echt vrij bent.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint je verhaal met " ik heb over iets gelogen en nu vertrouwen mijn ouders me niet meer" en wat je nu aan heel nederland vraagt: is hoe je nogmaals kunt liegen tegen je ouders (maar nu hopelijk zo dat ze het niet merken)

Is dat echt wat je wilt?

Want daarmee doorbreek je natuurlijk niet die spiraal van leugens en achterdocht.

Dus dat is gelijk mijn tip: ga naar je ouders en zeg dat je spijt hebt van die leugen en dat je JE BEST wilt doen om niet meer te liegen, MAAR dat ZIJ daar bij moeten helpen en dat is door je niet ALLES te ontzeggen want, biecht dat gewoon eerlijk op, en vertel dat jij daardoor in de verleiding komt om toch weer te liegen.

Dan leg je uit dat sommige dingen voor jou ook heel belangrijk zijn en je vraagt of jullie hierin opnieuw afspraken kunnen maken.

Je bent geen 5 jaar meer. Ik zou hier als ouder toch wel oor naar hebben. Het getuigt nl van volwassenheid om hier je eigen verantwoording in te nemen en niet alleen gestraft thuis te zitten en er tussen uit te piepen als je kunt.

Ik hoop dat ze er begrip voor hebben
amigo
12 jaar geleden
No chance girl :)

Je bent de klos.
Ik had hetzelfde probleem als jij, je moet het echt hebben verknalt met je ouders zodat ze je niet vertrouwen.

Ik spreek uit ervaring, beter doe je NU niks fout, je zit al in de nesten.

Het kan nog steeds erger worden, en geloof me, dat wil je niet. Echt niet.

Als je vriend je vriend is, begrijpt hij je. Zo niet, laat hem zitten, je ouders heb je je hele leven. Een vriendje is minder. (In sommige gevallen, bij sommige mensen, gewoon een zakdoekje waar ze hun handen aan afvegen en verder gaan)

Denk eerst na wie belangrijker voor je is. En wie echt om je geeft ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet een beetje raar om te zeggen dat je vriendin je erin heeft geluisd als jij gewoon ZELF verantwoordelijk bent voor je doen en laten en dit naar je ouders toe ook eerlijk moet kunnen zeggen?

is dat niet het geval dan schaadt je het vertrouwen idd.
jij wil dus dingen die je ouder niet goed vinden, en je zoekt toch een manier om hier onder uit te komen.

hoe denk je dat je het vertrouwen weer terug kan winnen door ze wat anders voor te schotelen dan het in werkelijk is? ik zal je zeggen: dit werkt niet.

speel open kaart, praat met elkaar en kijk of je een compromis kan maken. hierover maak je afspraken, en aan deze afspraken moet je je ook HOUDEN.

door sneaky te gaan doen vererger je het probleem en uiteindelijk heb je jezelf ermee.

dus iets volwassener opstellen, en rekening houden met je ouders (dus niet alleen de prio wat JIJ wil)

nog een feit: uiteindelijk bepalen je ouders wat wel en wat niet gebeurd, dus gooi het op een samen werking MET je ouders, in plaats van acties die indirect TEGEN je ouders zijn gericht.

stukje aanvaarding, begrip, respect, en acceptatie dus eigenlijk van jou kant, dan komt het van de andere kant (je ouders ook wel)

nu heb je laten blijken dat je de verantwoordelijkheid die je nu hebt niet aankan (misbruikt maakt van hun vertrouwen) er is hoofdzakelijk voor jou dus werk aan de winkel als je dit wil veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geduld en tijd... geen woorden maar daden. Laat zien dat je te vertrouwen bent. Hoe? Bedenk je bij alles wat je doet: Hoe zou ik zelf vinden zo behandeld te worden? Wat zou ik er zelf van vinden, als mijn kind tegen mij zo deed? Nu lul je jezelf helemaal klem, maar je doet jezelf daar het meest pijn en verdriet mee.

Waarom is het een belangrijk weekend? Hoe oud ben jij?
beneden 18 wordt het lastig maar als je al 18 bent kun je in principe gewoon zeggen van "Sorry pa en ma, ik heb iets heel belangrijks dit weekend, met mijn vriend en ik ga erheen. Ik zal jullie op de hoogte houden." of misschien kun j ze vragen je erheen te brengen en laat je een adres achter waar jhe te bereiken bent.
Betrek hen erbij, wees open. benadruk hen nog eens hoe kut je je voelt onder het feit dat je hun vertrouwen even niet waard was en hoezeer het je spijt, maar dat je het graag goed wilt maken. Wees open, wees eerlijk van nu af aan. En laat los wat gebeurd is. Door zelf te doen, volgen je ouders uiteindelijk ook wel weer. Ze houden van jou, heel veel. Maar ddit is niet iets dat in een week nog goed te breien is... Love takes time to heal... snappie?

Vooral je moeder maar ook vaders hebben een intuitie... Ze voelen wanneer jij niet eerlijk bezig bent. ze voelen wanneer je de kluit belazert, maar zeggen vaak niets. Het zijn wél je ouders weet je. Dus betrek hen erbij en wees open en eerlijk. En wees niet bang de kous op de kop te krijgen... houd vol. Liefde overwint uiteindelijk alles. Alleen niet altijd op de manier die jij wilt. Zo zit het leven in elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, vooral je laatste zin :))
niet alleen op de manier die JIJ wilt!!! open en eerlijk zijn, HEEL belangrijk. altijd naar iedereen, (of men hier nu blij mee is of niet) maar in het bijzonder voor de vraagsteller die wat recht te breien heeft. ouders hebben een bijzonder gevoelige 'hey, dit klopt niet!!' sensor. ze gaan dan op scherp staan en je hangt gewoon, hoe slim je het ook denkt aan te pakken
(lang leve deze 'parent powerrrrr!!!') ;-) gelukkig hebben ouders het beste met hun kind voor, en gunnen ze hun kind ook ECHT wel hun 'ding'. als ze er maar het vertrouwen in hebben dat het goed zit. zelf deed ik vroeger (uit mezelf) altijd even een belletje als ik ergens was (met zo'n vast draaischijf foon) maar nu met de mobieltjes is het toch helemaal een makkie om ouders even gerust te stellen? (tenminste, als je open en eerlijk bent en ook nog eens een keer rekening wil houden met je ouders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet met een koeiebel? :)) thnx for the plus euwkaatje:). Ja de reden dat de meeste ouders zo reageren, is juist uit bezorgdheid... Zij zijn wel ouder weet je, ze hebben wel veel kennis van het leven die jongeren vaak nog niet hebben. Dat wordt vaak over het hoofd gezien. Zo was ik ook hoor... Nu, na 40 jaar begin ik een aantal dingen pas te begrijpen van mijn ouders die ik toen totaal niet zag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)) herkenbaar!!! (en nee, GEEN koeienbel!!) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het toeval is, maar in mijn geval begint het leven inderdaad pas echt als je 40 bent ^^
Win je ouders' vertrouwen terug door heel eerlijk te zijn. En dan krijg je vanzelf de kans om weer af te spreken met je vriend. Weer gaan liegen maakt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies... als je in dat web verstrikt raakt oeffffffff das nie best...
Je moet hun vetrouwen terug proberen de winnen.