Welke verschillen zijn er in de ontwikkeling van een kinderwens voor een vrouw en voor een man?

Veel vrouwen hebben al vroeg een kinderwens en spreken dat uit naar anderen (vaak andere vrouwen). Veel mannen praten er naar mijn idee heel weinig over. Ze willen tot een bepaald punt vaak geen kinderen, maar na verloop van tijd wel.

Zijn er algemene verschillen te benoemen in het ontwikkelen van de kinderwens voor mannen vs vrouwen en hoe deze wens wordt geuit naar de omgeving?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde tot een bepaald punt geen kinderen, maar na verloop van tijd wel, terwijl mijn man al veel eerder zeker wist dat hij ooit vader wilde worden, en dat ook uitsprak. Raar stel zijn wij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt inderdaad als niet-standaard :)

Het beste antwoord

Het heeft domweg te maken met de biologische klok: Moeder Natuur heeft het nou eenmaal zo geregeld dat de mensheid in stand wordt gehouden door middel van een kinderwens bij vrouwen.
Vanaf een bepaalde leeftijd 'moeten' de meeste vrouwen een kind.
Gelukkig weten veel vrouwen deze innelijke drang in banen te leiden, en wachten met het krijgen van een kind totdat de omstandigheden daar naar zijn.

Deze biologische klok hebben mannen niet; Zij krijgen over het algemeen een kind omdat ze de wens van hun geliefde willen waarmaken, en ook omdat het ze gelzellig lijkt om een gezin tehebben om voor te kunnen zorgen.

Dat is het grote verschil in kinderwens tussen man en vrouw.
En zoals altijd bij alles: Uitzonderingen daargelaten! Er zijn altijd vrouwen die deze kinderwens totaal niet hebben en mannen die er van dromen om een kleintje te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vrouw leeft veel dichter bij haar gevoel en het is bijna altijd speciaal bij vrouwen: zorgen voor... Het begint met zorgen voor een pop, dan zorgen voor een huisdier en dan zorgen voor het eten en het huis en dan zorgen voor een man... En dan zorgen voor een kind en dan zorgen voor de kleinkinderen...

Zorgen is gelieerd aan vrouwen, mannen geven de vrouwen een reden tot zorgen, letterlijk en figuurlijk...
Mannen baren de vrouw zorgen... Maar dan wordt het ernst en nu loopt Ernst in de late herfstzon te spelen...

Dus mannen willen niet speciaal kinderen, het is een noodzakelijk kwaad en gaan pas veel later buigen voor hun kroost en dan werkelijk zorgen voor de familie en de rest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat meisjes vanaf heel jong al gehersenspoeld worden.
Poppen, poppenwagen, luier verschonen.
Je hebt zelfs al poppen die aan de borst moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een biologisch verschil.
Vrouwen weten al van jongs af aan dat hun lichaam erop is gebouwd om kinderen te KUNNEN krijgen. Ze worden dus geconfronteerd met en geïntrigeerd door de groei van nieuw leven (een nieuwe generatie) in hun lichaam.
Dit feit geeft ze ook al jong een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel.
Mannen staan hier verder vanaf.
En je ziet nog steeds dat het bij de meeste mensen zo werkt. Want ondanks de emancipatie is het bij zo'n 80% van de nieuwe ouders zo dat de moeder minder (of helemaal niet meer) gaat werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vrouw staat gewoonweg(in het algemeen)anders in een kinderwens als een man...een vrouw is er emotioneler mee bezig als een man en bij een man begint het emotionele pas bij het eerste echootje en de eerste oogopslag met zijn pasgeboren kindje,omdat een man de band pas voeld en krijgt als die weet waarmee hij het moet hebben en krijgen