weet iemand een manier waarop je sneller/ makkelijker/ meer kolft?

ik krijg tot nog toe veeel te weinig tijd en kolf op mijn werk in 1 dag voor een voeding terwijl ik voor drie zou moeten kolven.
is er een manier om te zorgen dat er sneller en meer uit komt?
ik kolf thuis ook al zo veel mogelijk tussendoor en fruithapje is geen optie ivm allergieen in de familie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wettelijk recht op die tijd en een afgesloten ruimte. De tijd dan ook nemen voor jou en je kindje.

Het beste antwoord

Heb je de neusspray Syntocinon al eens geprobeerd? Dit zorgt voor het toeschietreflex en zorgde bij mij voor een snellere productie van melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet geprobeerd, is dit niet schadelijk en moet dit via de dokter of heb je die zo bij kruidvat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet schadelijk, dat is daar speciaal voor bedoeld, google er maar eens op. Vanwege een operatie kwam bij mij de eerste week de borstvoeding niet op gang, er kwam helemaal niks. Na een week kreeg ik de neusspray en na twee spuitjes verslikte mijn dochter er zich zowat in. Voor het borstvoeden zelf had ik hem later niet meer nodig, maar wel als ik ging kolven, anders kwam die toeschietreflex niet en kwam er dus ook geen melk. Ideaal spul. Dit moet wel via de huisarts, gewoon even bellen (ik hoefde niet langs te komen), dan kun je hem een dag later bij de apotheek ophalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, ik ga er gelijk achteraan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allemaal bedankt voor het meedenken, de meeste dingen deed ik al maar dit was voor mij nieuw, op mijn werk eens uit proberen.

Andere antwoorden (3)

Kijken naar fotos of filmpjes van jou kleine. Ook huiltjes schijnen heel goed te helpen. Verder kun je een rompertj of iets dergelijks meenemen voor de geur. Dat kan de toeschietreflex ook goed op gang helpen.
Weet je trouwens dat je tot 9 maanden 25% van je tijd in de baas zn tijd mag kolven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja wist ik, en met een makkelijke baas is dat haalbaar:) hoor je m.....:( dus ik probeer te pakken wat ik pakken kan kwa tijd maar t blijft behelpen. de dingetjes die je net noemt werken helaas nauwelijks:( en op zich snap ik ook wel dat het lastig is voor mijn baas/ directeur, ik sta voor de klas nml, maar recht is recht.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien via de vakbond. Het is erg belangrijk om je kindje die voeding te geven zolang JIJ wilt. Jouw baas hoort niet te bepalen hoe jij dat moet aanpakken. Straks loopt je melkproductie heel erg terug (en dat kan heel snel gaan!!) en dan krijg jij er spijt van dat je er niet genoeg voor kon doen.
Dit kun je doen voor je kindje en dat kan jij alleen. Kom voor jezelf op! en vooral voor je kindje, want daar doe je het allemaal voor!!!!
Je werk is idd niet echt de meest ideale plek om te kolven. Ik weet er alles van.Het is wel zo dat je werkgever moet zorgen voor een geschikte ruimte (dus niet het toilet) en voldoende tijd. Juist die rust is erg belangrijk. Je moet je er op je gemak kunnen voelen want als je gestresst bent zul je merken dat je melkproductie terug loopt.
Je kunt een foto meenemen van je kleintje of een geluidsfragmentje opnemen. Ze zeggen dat dat de melk opwekt.
Verder adviseert de oudere generatie om donker bier te drinken. Ik zal zeggen dat ik dat ook heb gedaan maar heb niet het idee dat dat helpt. En zeker niet op het werk ;)
Ik heb wel borstvoedingsthee gebruikt van pyramide. Kabouter thee heet dat voor moeder en kind. Dat is ook goed op het werk te drinken. Gewoon theezakjes meenemen naar je werk.

Ik weet ook niet wat voor een soort kolf je gebruikt. Mij is gezegd dat een electrische kolf makkelijker melk toe laat schieten. t.o.v. een handkolf.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een electrische, avent isus of zo iets
Mijn vrouw heeft in het verleden allerlei hulpmiddelen gebruikt, zowel een speciale handkolf als electrische pomp, maar geen succes.

Toen heeft ze alle handel aan de kant gegooid en het simpel met haar eigen hand gedaan en dat ging perfect. Want daardoor kwam er juist veel meer melk uit. Door de borst ook rustig te masseren van alle kanten kreeg ze een rustige gestage toevoer van melk.