Door hem uit te leggen, dat dit niet goed is voor zijn lijfje, en als voorbeeld kan je de buikpijn geven.
Als hij eerder gaat plassen, dan is de buikpijn weg: dat is toch heel fijn?
Belonen als hij eerder gaat plassen en natuurlijk zelf geregeld even vragen of hij al naar de wc moet.
Hou het speels en gezellig.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je plas lang op houden is nooit goed. Laat hem vaker naar het toilet gaan zeker na een glas drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel hem dat zindelijkheid niks te maken heeft met plas ophouden maar met op tijd naar de WC gaan. Als hij voelt dat hij moet plassen moet hij gaan en niet wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je zoontje kan zijn plas ophouden, dus hij is eraan toe om zindelijk te worden.
Maar hij moet geholpen worden door hem regelmatig op het toilet of potje te zetten. Hij kan dat niet alleen inschatten, daarom wacht hij te lang.
Je kan ook een wekker zetten die na enkele uren afloopt. Zo weet hij dat het tijd is om op het potje te gaan, en heeft hij geen pijn meer in zijn buikje.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps! Wekker is een goed idee! +
Door er op in te spelen en hem naar de WC sturen/brengen. Het lijkt me jouw eigen fout, als je hem niet bijtijds de helpende hand biedt. Of eventueel de juf/meneer van het kinderdagverblijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Fout" vind ik wat te scherp gesteld, maar ik ben het met je eens, dat het de verantwoording is van de ouder/begeleider.
Does een ploes.
Ik denk dat je zoon nog niet helemaal snapt wat de bedoeling is.Misschien kun je hem in alle rust nog eens uitleggen wat de bedoeling is.Evt kun je er een beloningssysteem aan vast plakken.Bij iedere plas of "grote boodschap"een sticker en bij 5 stickers een kleine beloning,bijv. een kwartiertje langer opblijven,een favoriet spelletje na het avondeten of een piepklein kadootje.Bij mijn kinderen ging dat fantastisch.
Heel veel succes enne met heel veel geduld kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg hem dat als hij moet plassen hij dit moet aangeven en zorg ervoor dat hij op vaste tijden op een dag naar de wc gaat.