Welke activiteiten met baby van 6 maanden? (in dit geval zelfs tweeling-jongens)

Wat kun je nog meer doen met n baby van 6 maanden dan het reguliere flesgeven, in slaap wiegen, fruithapje, luier verschonen, badderen? Verhaaltje voorlezen vinden ze na 5 minuten niet leuk meer, wandelen maakt hen slaperig waardoor ze s nachts niet lekker slapen. Ze vermaken zich prima in de box maar ergens vind ik het zielig om ze lange tijd in de box te zetten. Gek genoeg "verveel" ik me soms tijdens t oppassen (alias de papadag)...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog even genieten van het feit dat ze zichzelf vermaken in de box, over een jaar is deze vraag zeker achterhaald en verlang je terug naar de tijd dat je nog even achter je computer kon kruipen! en je daar niet schuldig over voelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Eigenlijk vind ik jouw reactie "het beste antwoord"...

Het beste antwoord

Naar de kinderboerderij.
Dingen met allerlei verschillende texturen laten voelen (zand, modder, water, schuurpapier, stof).
Tijdschriften scheuren.
Rijmpjes en liedjes.
Geluidjes maken (ze proberen je waarschijnlijk te imiteren).
Laten rammen op muziekinstrumentjes.

Als ze zichzelf heel goed bezig kunnen houden, kun je ook gewoon de was, strijk, schoonmaak etc. gaan doen. Ze kunnen zich best een half uurtje zelf bezig houden, en daarna is het des te leuker als papa weer aandacht voor ze heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (7)

Je kunt ze op een kleed (zacht, zodat ze niet hard vallen als dat gebeurt) zetten met wat speelgoed. En als jij dan meespeelt, dan vinden ze het waarschijnlijk helemaal geweldig. Hoeft helemaal geen duur of moeilijk speelgoed te zijn, gewoon blokken bijvoorbeeld.
Bouw jij maar een toren en laat hun hem omgooien bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, hoe langer je aan een toren werkt, hoe prachtiger het is om hem om te gooien...
Ik legde vroeger een oud dekbed op de grond met wat zacht speelgoed en een spiegel (niet los neerleggen maar neerzetten zodat die niet omvallen kan hè..) !! Die kleintjes vinden het helemaal geweldig om te kijken naar hun eigen bewegingen ! Trouwens is het niet zielig in de box hoor, als ze niet huilen hebben ze het wel naar hun zin! Wanneer het lekker weer is naar de kinderboerderij, of puppy zwemmen (wel lastig met twee ukkies, misschien een oma meenemen?) Succes en speel ze!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderliedjes zingen!
Baby's zijn daar heel gevoelig voor, heb ik vaak ondervonden.
Door gekke geluiden te maken en gezichten te trekken kan je hen aan het lachen brengen. Doe ook hun geluidjes eens na, dan 'antwoorden' ze soms met een geluidje terug.
In de handjes of op het buikje kriebelen vinden ze op die leeftijd ook leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op het buikje kriebelen vinden ze op die leeftijd ook leuk. Zelfs nu nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)))))
Of een cursus babymassage, of baby zwemmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik ook net antwoorden. + voor jouw
Mijn zoontje is dol op het rammen op alles wat maar geluid maakt. Je hebt bv mini-muziekinstrumentjes voor kinderen zoals sambaballen, tamboerijn, xylofoon. daar samen mee spelen is helemaal geweldig, maar mijn zoontje slaat ook graag met een sambabal tegen de spijlen van de box. je kunt ook gewoon een eierpannetje en een pollepel pakken: met de lepel trommelen op de pan. succes gegarandeerd! om ze op de grond te zetten kun je heel handig een voedingskussen gebruiken (zo'n u-vormig kussen), dat kun je om ze heen leggen, zodat ze steun hebben bij het zitten en niet hard om kunnen vallen. met twee natuurlijk wel even opletten dat ze elkaar niet te lijf gaan... veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze blijven geen 6 maanden, en hier ook wat tips voor als ze iets ouder zijn. Spelen met een bal vinden kleintjes ook te gek. Zet ze, als ze kunnen zitten op de grond en vorm met z'n drietjes een kringetje. Rol de bal om de beurt naar een van je zoontjes. Ze zullen hem al snel "terug"rollen.
Zodra ze kruipen is het leuk om de bal voor ze uit te (laten) rollen. Doen ze na enige tijd ook zelf.

Koop een boekje met kinderliedjes, of duik in je geheugen Zing kinderliedjes en zeg opzegversjes op met veel bewegingen. Ze zingen de liedjes niet mee natuurlijk, maar de bewegingen zullen ze al snel herkennen nadoen.
Geschikte liedjes zijn o.a. In de maneschijn, Olleke bolleke, Visje, visje in het water, Hompeltje en Pompeltje, Klein konijntje Peter enz.

Toegevoegd na 3 minuten:
En het kiekeboespel. Nu al heel geschikt. Doe een doek over je hoofd en trek die steeds weg (kiekeboe!) en/of laat die wegtrekken door een van je zoons.
Daarna een doek over hun hoofd en wegtrekken. Kunnen ze uuuuren volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spelen met contact maken! Eentje in de box laten en met de ander dan even indidueel aan de slag. Kiekeboespelletjes, eventjes kriebelstoeien (zachtjes natuurlijk), gekke geluidjes maken.
Wat trouwens het allerleukst is, is om elkaar aan te kijken en dat je dan de geluidjes van het babietje nadoet. Let maar eens op, dat vinden ze heel leuk.

Oja, je kunt op deze leeftijd nog niet verwachten dat ze iets langer leuk vinden dan 5 minuten! Daarna zijn ze gewoon moe. Bedenk: ze zijn nog maar net in deze wereld. Zoiets als dat jij opeens tussen allemaal marswezentjes zit in een totaal andere wereld waar je niks van snapt. En die de hele tijd van alles van je willen. En dat je er ook nog geen idee van hebt van wat je allemaal kan met je lijfje, zeg maar....