Transparante nagellak opdoen! Lekker vroeg in de make-up, haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets vies op haar nagels smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de drogist is een speciale nagellak verkrijgbaar tegen nagelbijten. Deze smaakt heel vies en op deze manier komen de meeste nagelbijters wel van hun vervelende gewoonte af. Het is alleen te hopen, dat je dochter het aanbrengen toelaat, want als ze het eenmaal heeft geproefd kàn dat lastig worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pleisters op de nagels, smaakt lekker vies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het bijten gerelateerd is aan stress, heeft het weinig zin om kinderen te straffen. Daardoor gaan ze nog meer stress krijgen en gaan ze meer nagelbijten.

Begin met haar gedrag even te observeren. Zo ontdek je wellicht in welke situaties ze begint te bijten. Nagelbijten is vaak verbonden met verveling of stress. Probeer ze dan met zachte hand door die situaties heen te helpen.

Wat ook werkt is een blad met stickers. Voor elke dag zonder bijten, wordt een sticker op het blad geplakt. Een vol blad (bv. voor de zeven dagen van de week) is dan goed voor een weekendverrassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het gerelateerd aan stress??
Ik heb tot mijn 10e op mijn nagels gebeten, terwijl ik rond mijn 12e een erg stressvolle tijd beleefde (thuis). Nagelbijten ben ik toen niet meer aan begonnen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn altijd uitzonderingen. Meestal is het stress, dat zie ik ook bij ons kleindochtertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress? Nah, in tekenfilms misschien. Het is een gewoonte. Ik heb het ook mijn hele jeugd gedaan. Vanaf dat ik voor het eerst zwanger was, was dat spontaan over. Ik kan de link met stress eigenlijk ook niet goed leggen, voor mij was het gewoon een moeilijk te doorbreken gewoonte. Ik zou ook niet weten waarom ik het sinds de zwangerschap ineens niet meer deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een bullshit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Siska,
Ik vind dit een prima reactie. Ik dacht er zelf ook aan.
Kan wel lachen om de reacties met 'bullshit'...
Fijn weekend verder!
Plakband op haar nagels doen dat vind ze echt niet lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ermee gestopt toen ik nagellak ben gaan dragen, maar of dat slim is bij een kind van 4?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de vraag of je haar werkelijk kan laten stoppen met nagelbijten. het is te vergelijken met duimen. Ze wil iets in haar mond. Nu geen duim, maar ze kluift aan haar vingers.
Naar mijn mening helpen vieze goedjes, pleisters enz niet echt. Probeer haar af te leiden als ze het weer doet, pak haar hand en zeg: doe maar niet dat gaat straks pijn doen o.i.d. maar je hebt haar niet altijd in het zicht.
Ik zou er niet al te veel aandacht aanschenken, zo erg is het ook weer niet!
De kans is groot dat ze er vanzelf meestopt.
Vroeger heeft mijn moeder van alles geprobeerd om mij er van af te helpen. Vieze troep er op gesmeerd, handschoentjes aan gedaan, cadeautjes beloofd, niets hielp.
Ook nu ben ik nog niet helemaal "bijtvrij'. Ik kluif ze niet meer tot op het bot, maar de haakjes worden nog steeds weggebeten als ik geen schaartje of vijltje bij de hand heb.
Ook mijn dochter (34 jaar) was een nagelbijtster. (Wat wil je met zo'n moeder?) Ik heb geprobeerd om haar eraf te helpen, maar niet heel intensief. Uiteindelijk is ze gestopt toen ze zelf vond dat het welletjes was en ze nagellak wilde hebben. Ze was toen ca. 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bij zo'n kleinte nog vrij makkelijk haar handje bij haar mond vandaag kan halen en kan zeggen: "Niet doen" Je moet dat vooral rustig doen. Ze is niet stout, maar je corrigeert haar.

Misschien niet zo'n goeie vergelijking, maar als mijn hond te veel aan één bepaalde plek krabt of likt (tot de huid kapot gaat..), zeg ik ook : "Niet doen" en haal ik zijn neus bij de plek vandaan. Ik moet het wel herhalen, maar op een gegeven moment wordt de behoefte om te krabben of likken minder.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger ook veel nagels gebeten en het sticker/techniek werkt beter dan die vieze nagellak. Net als als ze zindelijk worden dan geef je een sticker of iets kleins als ze een plasje op de wc gedaan hebben. En doe dat ook als ze die dag geen nagels gebeten heeft. Ze zal trots zijn op zichzelf net als toen ze zindelijk werd. En het blijft leuk voor zowel moeder als kind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter heeft dit precies zo gedaan toen ze 4 jaar was. er komt in die tijd zoveel op ze af, een nieuwe school, nieuwe vriendjes, ze leren zichzelf ontdekken tja wie word daar niet zenuwachtig van?
Ik heb toen ook vaak gezegd niet bijten dat gaat straks zeer doen meisje. en ik heb er ook van alles opgesmeert maar daar bijten ze doorheen dan proeven ze niet eens meer.
Toen ze eenmaal een tijdje op school zat (bijna 5 jaar) stopte het zomaar vanzelf.
Ze hebben gewoon even de tijd nodig om te wennen en de een bijt zijn nagels eraf de ander stottert weer een anders eet stopt zijn hele mouw in zijn mond enz.
geef haar de tijd en heb er begrip voor dan komt het vanzelf goed
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik heel klein was, zoog ik altijd duim. Toen heb ik op een gegeven moment belooft aan de paashaas dacht ik het nooit meer zou doen. Natuurlijk deed ik in het begin het nog een paar keer en dan was ik ontzettend boos op mezelf. Het heeft in ieder geval geholpen.