Mijn zoontje van 7 jaar zit met tekenen altijd op zn stiften te kauwen. Waarop zou ik hem veilig kunnen laten kauwen?

Uiteraard heb ik tig maal gezegd dat hij niet met de stiften in zn mond moet zitten, krijg ik een: oooh jaa...
Ik weet dat het van voorbij gaande aard is, zat nl zelf rond die leeftijd altijd met mn haar in mn mond. Zei mijn moeder ook altijd tevergeefs: niet doen, straks heb je een haarbal in je buik. Ik hoor graag wat tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb eens een filmpje gezien van een meisje die op haar haar had zitten kauwen, en toen een haar vastgedraaid had zitten om een smaakpapil, zo'n bobbeltje op je tong! Zag er eng uit.

Het beste antwoord

Een wortel! Lekker gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geef hem een stukje zoethout waar hij op kan kauwen.

kunststof etc. zoals een stift is slecht voor de tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoethout of kauwgom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weleens geprobeerd om bite-x op de stiften te smeren? (dit is ZOO goor!)

en zoals er al gezegd is iets aanbieden wat wel bedoeld is om op te knagen :)