Wel een andere school of niet

Mijn dochter van 6. wordt in juli 7. zit nu in Hendrik ido ambacht op school.
Nu heb ik al een poosje een nieuwe relatie, maar we hebben wel onze eigen woning nog. We zijn nu vanaf maart bij hem, en de kinderen, ik heb er 3 vinden het geweldig hier.Ik breng de oudste van 6 dus iedere dag heen en weer naar ambacht. hij woont in zwijndrecht.
het einde van het school jaar komt eraan. en nu in mijn vraag is het verstandig om haar hier naar school te doen in zwijndrecht? de school die om de hoek zit. of niet.
ze is namelijk 1.5 jaar geleden al van school gewisseld in Ambacht. dilema, waar doe ik goed aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik niet...

Antwoorden (5)

Ik zou proberen dit met je dochter te bespreken. Als je haar uitlegt dat het wel heel leuk is om vriendinnetjes te maken bij haar in de buurt word ze misschien wel enthousiast

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk goed naar je dochter, jij kent haar het best.. Als ze makkelijk vriendinnen maakt en zich aanpast is het denk alleen maar fijner om met kids uit je eigen omgeving op school te zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger door het werk van vaders 3 verschillende lagere scholen doorlopen, en heb nooit ergens last van gehad. Nu gaat het waarschijnlijk nog beter, want een kind kan zich, mits de ouder het kind daar goed op voorbereid, heel goed, en vrij snel aanpassen. Sterker nog, op haar leeftijd is het nog makkelijk. Als de pubertijd er zit, hebben ze al een heel sociaal leven en netwerk, wat vaak moeilijker is om achter te laten.

In mijn ogen kan het dus geen kwaad, en zal het uiteindelijk een ieder in jouw gezin ten goede komen. Veel succes met je beslissing, wat het ook wordt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vragen wat je dochter zelf graag wil dit werd ook bij mij gedaan en ik vond dat heel fijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen van die leeftijd passen zich nog gemakkelijk aan. Ze is ook al groot genoeg om dit eens met haar te bespreken.
Misschien vindt ze het wel een leuk vooruitzicht om met de kindjes uit de buurt op dezelfde school te zitten.
Het leuke aan een school om de hoek is ook dat ze al vlug met de fiets of te voet kan gaan, alleen of met vriendinnetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je idd moet kijken hoe makkelijk jouw dochter haarzelf aanpast.
Ik ken Ambacht zelf niet, Zwijndrecht daarentegen wel, en ik zou daar zelf mijn kind voor geen goud op school doen.

Maar dat is mijn gevoel.

Ik zelf heb op 5 verschillende basisscholen gezeten, door verhuizingen van gescheiden moeder. En hoe snel je je ook aanpast als kind, je houd er wel wat aan over. Ik zeg niet dat dit ernstig hoeft te zijn, maar ik heb mij nooit goed kunnen binden aan vriendjes en vriendinnetjes.. omdat ik niet wist wanneer we weer zouden gaan.
Iedereen kent elkaar al jaren, en jij komt er als nieuweling elke keer maar bij.