Kan mijn baby eerder toe zijn aan een grotere fopspeen?

Ik heb een baby van bijna 5 maanden van 9,5 kg en 72 cm (gemiddelde grootte van een baby van ongeveer 8 maanden) nu 'sopt' hij de laatste week heel veel als hij op zijn fopspeen sabbelt. Kan het vanwege zijn grootte zijn dat hij eerder behoefte heeft aan een fopspeen vanaf 6 maanden? (fopspenen zijn van 0-6 maand van 6-12 maand en daarna verder)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (4)

Natuurlijk is dit mogelijk!
Eigenlijk geld met bijna alles dat het niet zozeer gaat om de standaard maat, maar wat het echt nodig heeft.
Als dat betekent dat jouw baby nou eenmaal groter is lichamelijk dan zullen de kleertjes automatisch al groter moeten, en zo lijkt mij dan ook, de fopspeen ;)
Je kunt het natuurlijk alstijd het beste bij het consultatiebureau navragen voordat je het te snel probeerd maar ik denk dat je gevoel wel goed zit hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leeftijd die op een speen vermeld staat is een gemiddelde, en dat kan dus per kind verschillen.

Probeer het gewoon eens.

Het kan natuurlijk best dat hij een grotere fijner vind, tenslotte is het een flink kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dat gewoon uitproberen. Als de fopspeen te groot is voor je baby dan zou hij kokhalzen en hem uitspugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij sopt op de speen kan de speen ook een lekje hebben of de speen is toe aan vervanging.