Ik woon met mijn vriendin samen bij haar moeder en hebben een kindje maar ik wil me ergens anders inschrijven , hou ik dan mijn kindgebondenbudget ?

( kindertoeslag )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt je alleen ergens anders inschrijven, zonder je vriendin en haar kind?

Antwoorden (2)

als jij je ergens in laat schrijven en daar in je uppie ingeschreven staat heb je hier geen recht op.

om aanspaak te kunnen maken op het kindgebonden budget, recht op kinderbijslag hebben of u moet bij 16 of 17 jarige kinderen, het kind in belangrijke mate onderhouden.

welke kindgebonden budget je bedoeld weet ik niet. het kan zijn dat de ouders van je vriendin hier recht op hebben maar het kan ook zijn dat jij en je vriendin er recht op hebben voor jullie kindje.

alles is natuurlijk (oa) inkomensafhankelijk, dus zonder verdere gegevens is deze vraag gewoon niet te beantwoorden.

een aanvraag kan je doen via de site van de belasting. hier vind je ook meer info zodat je kan zien wanneer je er wel of geen recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Mike, ik kan je niet helemaal volgen want vorige week had je nog een vraag over hoe het zit als je vriendin zich op een ander adres inschrijft en of zij dan kans maakt op alimentatie.

Waarom zoeken jullie niet een woonruimte voor jullie 3-en samen als jullie toch bij elkaar willen blijven, tenminste dat maak ik op uit je vorige vraag dat jij bij je schoonouders in zou blijven wonen.

Je kan met al je vragen over kindgebonden budget bij de belastingdienst terecht.