Ja , jullie zijn dan uit elkaar neem ik aan en het feit dat zij een ander adres heeft neemt de verandwoordelijk hiermee niet weg lijkt mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merkwaardige vraagstelling.
Is het kind al geboren of is het een afweging of de vriendin bij je blijft wonen en de veronderstelling dat het kind bij jou blijft?
Misschien is in zo'n geval als kan spelen de kans op het ontvangen van kinderalimentatie (= bijdrage aan jou dus niet aan het kind voor de kosten levensonderhoud kind) niet zo groot en kun je beter werken aan het bij elkaar blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe is de niet-verzorgende ouder (ik ga er door de vraagstelling vanuit dat jij de zorg voor het kind op je neemt) altijd verplicht om kinderalimentatie te betalen, tenzij de alimentatieplichtige ouder niet genoeg financiële middelen heeft. Deze verplichting duurt tot het kind 18 jaar wordt, en in veel gevallen zelfs tot 21 jaar.
De hoogte van het bedrag van de alimentatie wordt vastgesteld door een rechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las in de reacties dat jullie bij haar ouders wonen en zij op een ander adres moet wonen en jij dus bij haar ouders blijft wonen met jullie kind! Vreemde situatie, als je uit elkaar gaat blijf jij toch niet bij je schoonouders wonen? Dan ga jij toch weg? Ook vreemd is het als een moeder haar kind niet meeneemt. Ik ga er dus vanuit dat jullie bij elkaar blijven en jij hebt een full-time baan en zij krijgt geen studiefinanciering dus zit nog op school? Dan heb jij het meeste inkomen en hoeft zij dus geen alimentatie te betalen. Alimentatie wordt alleen betaald bij echtscheidingen (meestal door de vader tot het kind 18 is of tot 21 (als het nog op school zit)) Daar is bij jullie geen sprake van dus waarom alimentatie?