Mijn vriend en ik hebben een kindje, hij is 23 ik 18, we zijn sedert een maand uit elkaar, nu wil hij de voogdij kan dat? het kind is nu 1jaar oud.. x

Het zoontje is nu 1jaar en 2 maand oud, ik zorg al sinds de geboorte voor hem samen met mijn mama, de papa werkt 5-6/7 in de horeca, hij is dus amper thuis, nu wil hij omdat hij boos is dat ik een andere vriend heb, hoewel hij zelf ook een andere vriendin heeft de voogdijschap, hij drinkt dagelijks zeker iets van alcohol en smoort, wat kan ik hieraan doen als hij naar de rechter stapt? En is er een kans dat ik het kindje verlies. Het enigste dat ik fout doe is dat mijn mama het vaak overpakt omdat ik zo jong ben en dat als hij naar het ziekenhuis moet mijn mama hem wegdoet.. voor de rest zorg ik goed voor hem. Wat kan hij doen? Help.. ik wil mijn zoontje niet verliezen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft het gezag over jouw kindje. Zelf was je nog minderjarig toen het geboren werd neem ik aan? Je zoontje zal je niet snel kwijt raken.

Antwoorden (6)

Als moeder heb je wat dit betreft een goede positie. Veel vaker zal de moeder de voogdij krijgen dan de vader.wat ik wel vind is dat het kind recht heeft op even veel tijd met beide ouders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha vind ik ook, ik wil niet dat dit zo loopt hoor, absoluut niet, hij krijgt het kindje al heel de tijd op zijn conge dagen en wanneer die het vraagt, ik vind gewoon niet dat het kind bij de 'stiefmama' moet blijven als ik evengoed thuis ben, hij kent dat meisje nu 1maand ofzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn de kinderen de dupe van de problemen van de ouders..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min? +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 minnen?? dat begrijp ik niet. Je antwoord is goed.
Ik zet daar een + tegenover, daar heb je meer aan...
Ik denk dat je een sterke positie hebt mocht uw man naar de rechter gaan:

Het gaat er om dat het kind ondanks gescheiden ouders een zo ideaal mogelijke leefomgeving heeft, dit kan uw man waarschijnlijk niet bieden doordat:
- Hij een groot deel van de dag bezig is met zijn werk
- Hij drinkt dagelijks alcohol wat een teken is van onverantwoord gedrag dus een onveilige situatie voor een kind.

*ik denk dus dat het recht in deze situatie zal rechtspreken ;)

..Misschien wel een betere oplossing, zelf een regeling treffen zonder de tussenkomst van het gerechtshof. Dit kan zorgen voor een betere band tussen de ouders en kan tot een goede situatie leiden als jullie beide bereid zijn een beetje water bij de wijn te doen!

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voogdschap zal je niet snel ontnomen worden. Wel zaak om een advocaat te nemen/zoeken. Ga langs bij gemeente, ivm kosten en aanvraag prodeo.

Je Leeftijd speelt geen rol. Hoogtens vraagt een rechter, bij aantijgingen van 'tegenpartij'. Een onderzoek aan bij jeugdzorg/kinderbescherming.

Die komen dan thuis bij je kijken en komen met je praten. Niks engs, ze krijgen eerder klachten van Vaders dat ze te moedervriendelihk zijn.

Dat je moeder meekijkt, adviseert en Onodig helpt wordt in het algemeen juist als zeer positief ervaren. Gebeurd bij alle jonge moeders.

Wees niet bang voor onderzoek. Ga uit van je 'eigen kracht'. Niet drukmaken waarom je 'ex' niet voor je kind kan zorgen, maar aangeven en laten zien hoe jij je zoontje alle liefde en zorg geeft.

Positief blijven opstellen en aangeven je ex alle relevante informatie te geven en dat je, uit belang voor je zoon, open staat voor een redelijke bezoekregeling.

Maak afspraken voor een regeling voor bijv 2 jaar, totdat je zoontje naar kinderopvang of kleuterschool gaat

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms vraag ik me af wat mannen bezielt om voogdij voor/van een kind op te eisen.
ik bedoel ,de bijdrage voor het doen ontstaan van een baby is bij van de man zijn kant zo nihil, de moeder doet bijna alles, ik hoef niet op te noemen zoveel.
hij levert alleen een beetje vocht.
mannen hou op met dit gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is hij wettelijk de vader draagt het kind zijn achternaam? Is dit niet zo dan heeft hij volgens mij wettelijk geen poot om op te staan. Wel vind uk dat het recht heeft zijn zon te ontmoeten. Maar pas wel op voor ontvoering naar het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoontje zal je echt niet verliezen. Kinderen worden over het algemeen altijd aan de moeder toegewezen tenzij de moeder zich schuldig maakt aan mishandeling of nalatigheid maar daar is bij jou geen sprake van toch?

Die ex-vriend kan hoog en laag springen maar met zijn zuipgedrag maakt ie zeker geen kans.